שאלות גולשים ותשובות על טיפול ברפואה סינית


2 במאי 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

לפניכם פוסט של שאלות גולשים בנושאים בריאותיים שונים, משומן בטני ועד לכאבים בחזה, ותשובותיי על המענה שנותנת הרפואה הסינית לבעיות אלו ואחרות.

אני סובלת משומן בטני. ממה זה נובע ואלו הרגלי אכילה כדאי לי לסגל למניעת התופעה ?

יש אנשים בעלי מבנה גוף בצורת תפוח, ולכן נטייתם הגנטית היא השמנה באזור הבטן (בדומה לבעלי מבנה צורת אגס, שנטייתם הגנטית, היא השמנה באזור הירכיים). אולם במרבית המקרים, שומן בטני, הינו בעיה הנפוצה בקרב אנשים האוכלים בעיקר פחמימות. פחמימות ריקות לא מכילות סוכר, אך הן מתפרקות לסוכרים. על כן, יש לאכול כמות מאוזנת של חלבונים ולהפחית בכמות אכילת הפחמימות.

אכילתן מביאה לעלייה וירידה מהירות וחדשות ברמות הסוכר (לאחר כחצי שעה). למשל – שוקולדים, פיצות,  סנדוויצ'ים, קוראסונים,  אורז לבן, לחם, לחם קל ובקיצור – כל מזון המכיל סוכרים או כל פחמימה מקמח לבן.  לאיזון הסוכר , יש להרבות באכילת חלבונים, מכיוון שהם לא גורמים לירידות ועליות חדות של הסוכר בגוף.

טיפול ברפואה סינית המוצע לבעיה, מבוסס על טיפול במחטים עם חשמל, להצרת היקפים בבטן, בשילוב עם צמחים המתמירים לחות.

כיצד ניתן לטפל בהיפראקטיביות בעזרת הרפואה הסינית,  אם אינני רוצה לתת לילדי ריטלין?

ניתן להחליף טיפול בהיפראקטיביות באמצעות ריטלין, בטיפול פשוט ביותר ברפואה הסינית, באמצעות צמחים סיניים ודיקור, המרגיעים ומשפיעים במהרה. באם מדובר בהיפראקטיביות, שלה מלווה גם הפרעת קשב וריכוז (ADD), הטיפול ימשך זמן רב יותר היכול להגיע עד כחודשיים.

אני סובלת מעייפות תמידית וחוסר אנרגיה בכל שעות היום. האם יש פתרון אלטרנטיבי יעיל?

רבים הם האנשים הסובלים מעייפות כרונית,  שלא במודע ומבלי להיות חולים. כמובן שתשובה זו איננה מתייחסת לסובלים מסכרת או מחלות כרוניות אחרות, שבוודאי סובלים מעייפות כרונית. הטיפול בעייפות כרונית מתמקד לרוב בטיפול בחוסר צ'י בטחול. כשהעייפות הכרונית קיימת כבר לאורך שנים, נוצר גם מצב של תשישות הכליות.

טיפול הרפואה הסינית בעייפות, הוא האפקטיבי ביותר שקיים. בעזרת צמחים סיניים המעניקים לגוף אנרגיה ומותאמים למטופל אישית, בשילוב עם תזונה נכונה ומאוזנת, ניתן לטפל בתופעת העייפות הכרונית.

אחד הצמחים המפורסמים של טיפול בעייפות הוא הגינסנג. קיימים סוגים רבים של גינסנג, וברפואה הסינית אנו מתאימים את סוג הגינסנג לאדם בצורה אינדיוידואלית (כמובן שהגינסנג ניתן כחלק מהפורמולה ולא כצמח בודד).

יש לי כאבים בקיבה ובבית החזה, ביצעתי כמעט כל בדיקה אפשרית כולל גסטרוסקופיה, ניתור אולטרסאונד והכל לשמחתי תקין. עם זאת, הכאבים נמשכים. מה עוד ניתן לעשות ?

כאשר אדם סובל מבעיה כלשהי, יכול לחלוף זמן רב ואפילו שנים, עד אשר אותה הבעיה תהפוך למחלה. על פי הרפואה המערבית, כל עוד לא ניתן לראות תוצאות מוכחות ומוצקות (בדיקות דם, אולטרסאונד), הבעיה איננה נחשבת למחלה ולכן לא מטופלת. הרפואה הסינית, בודקת כיצד ניתן להעביר את הכאב, שהינו סובייקטיבי ולא אובייקטיבי להשקפתה.

בהתאם לכך, היא מתבססת על טיפול מניעתי. הבעיה המתוארת היא בעלת סימפטומים מסויימים שעל פי הגדרת הרפואה הסינית יוצרים חסימה, שיכולה להיות חסימת של הצ'י או הדם.  סינדרומים אלו שכיחים במיוחד בקרב גברים בגיל העמידה, בעלי שגרת חיים מלחיצה.

בעזרת טיפול בדיקור סיני וצמחים, ניתן לטפל בסינדרומים – ומוטב מוקדם ממאוחר. סינדרום אותו מזניחים למשך תקופה ארוכה, עשוי להפוך למחלה בהמשך.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה