טיפול במחלת עור בכפות רגליים בעזרת רפואה סינית


12 באפריל 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

לחצו כאן למצגת התמונות בהגדלה

מ' הגיעה אליי לטיפול בפברואר עם מחלת עור לא מוגדרת מבחינת הרפואה המערבית. לאחר שהתייעצה עם מספר רופאים, האבחנה שקיבלה הייתה שמדובר בפסוריאזיס או פטריה.

משחות הסטרואידים השונות שהיא נטלה בעצתם, לא רק שלא סייעו לה, אלא אף החמירו את מצבה.

מצב המטופלת לפני הטיפול

מ' הגיעה לטיפול עם רגליים מכוסות בשכבות עור נוספות. העור של שכבות אלו היה יבש, עבה, קשה וצהבהב. היא אף סבלה מחתכים עמוקים ברגליים, שכאבו וגירדו לה, עד כדי שחשה אותם בכל צעד שעשתה.

החתכים והיובש הביאו למצב של נימול ברגליה ובערבים הייתה סובלת מכאב ונפיחות באזור זה. כמו כן, היא סבלה מפריחה (אלרגיה) בצוואר, בית השחי, המרפקים ואף מפטריה בנרתיק.

האבחנה והטיפול לפי הרפואה סינית

האבחנה הסינית במצבה של מ'  הייתה חוסר של nutritive qi וחוסר דם שנגרמו בשל חולשת הטחול וחוסר צ'י. במצב זה, לא מגיעה תזונה לכפות הרגליים ולכן הן נשארות יבשות עם עור עבה.

הפורמולה שקיבלה מ' הייתה LI ZHONG WAN JIA JIAN והתזונה שהותאמה למצבה התבססה בעיקר על דגנים מלאים, קטניות וירקות מבושלים.

לאחר שבועיים מתחילת הטיפול, הוספנו דגים ומעט חלבון מהחי. בנוסף, היא קיבלה משחה מצמחים סיניים למריחה על הכפות רגליים כל לילה, ושתתה שלוש פעמים ביום פורמולת צמחים סיניים שהותאמה עבורה.

מצב המטופלת לאחר הטיפול

נכון להיום, חודשיים מתחילת הטיפול, השיפור כבר ניכר באופן דרמטי. אין כאבים ונפיחות, אין אלרגיה בעור ואין כל סימן לפטריה. החתכים בכפות הרגליים נעלמו ונשאר רק היובש.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה