צמחים סיניים – לטפל בבעיה מהשורש


3 ביוני 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

מבט על הפורמולות הצמחיות שבמרפאה

מבט על הפורמולות הצמחיות שבמרפאה

השימוש בצמחים סיניים בסין וברפואה הסינית מתועד אלפי שנים. יש אלפי צמחים סיניים (בפועל בארץ אנו משתמשים בכ-400 סוגים שונים של צמחים) והשימוש בצמחים סיניים הוא עדיין חלק מהרפואה הסינית המסורתית בסין (בבתי החולים), ומכל זרמי הרפואה הסינית הוא חלק מהרפואה המסורתית הקרואה C.T.M.

יש סוגים שונים של צמחים סיניים והם מחולקים על פי קטגוריות אבחון. הצמחים משמשים לכל סוגי המחלות והבעיות: ממחלות פנימיות (מחלות כרוניות-סוכרת, לחץ דם, מחלות לב וכליות וכו'), ועד למחלות עור. דלקות פרקים, בעיות בעמוד השדרה, ועד לדלקות אקוטיות (שפעת, דלקת סינוסים, דלקות עיניים ואוזניים וכו').

טיפול שורש – דרך מערכת העיכול

יש זרמים ברפואה הסינית בסין המטפלים בכל הבעיות דרך מערכת העיכול. שיטת הטיפול היא תמיד לאזן את הקיבה והטחול ( שורש הבעיה), וברגע שבסיס הגוף ונוצר איזון במערכת העיכול, כל הגוף מתאזן לבד, ואין צורך בהתערבות בבעיה עצמה ואין צורך לטפל באופן סימפטומלי.

לעומת זאת, הרפואה הסינית המסורתית מטפלת בשורש ובענף (סימפטומים) גם יחד. כל מקרה לגופו- שמטופל מגיע עם כאבים אקוטיים אנו קודם כל נטפל בכאב כדי לתת לו הקלה ועם המשך הטיפול נטפל בשורש הבעיה. ( ההסבר דומה לאדם הטובע, באותו רגע לא נלמד אותו לשחות אלא נציל אותו…).

התאמה אישית לכל מטופל

דרך הטיפול על ידי צמחים סיניים מורכבת. תחילה צריך למצוא את האבחון הסיני (העיקרי והמשני), האבחון נעשה על ידי תשאול סובייקטיבי (תוך כדי התייחסות לאבחון האובייקטיבי של הרפואה המערבית), על ידי אבחון דופק ולשון. האבחון יהיה אותו אבחון לצורך דיקור, תזונה, טיפול מגע או טיפול בצמחים.

ברגע שאבחנו את המטופל אנו מתאימים פורמולת צמחים אישית לכל מטופל. אנו לא מתייחסים לשם המחלה של המטופל, מכיוון שיכולים להיות הרבה מטופלים עם אותה המחלה שיקבלו אבחון סיני שונה, ומצד שני, יכולים להיות מטופלים החולים במחלות שונות שיקבלו אותה האבחנה ברפואה הסינית.

שלא כמו צמחים מערביים שבד"כ נותנים צמח אחד לכל בעיה או מחלה והצמח מותאם על ידי המחלה ולא האדם, הרפואה הסינית מתאימה פורמולה צמחים המורכבת מ-20 צמחים (יותר או פחות), לכל אדם. כל פורמולה היא בין 2-30 צמחים ולעיתים אנו נותנים כמה פורמולות יחד.

צמחים סיניים – ללא תופעות לוואי

לצמחים הסיניים אין תופעות לוואי מכיוון שהם מותאמים לכל אחד באופן אישי.

ניתן להשתמש בפורמולה לשבוע (למצב אקוטי כמו שפעת או דלקת אוזניים למשל), וניתן להשתמש לבעיות או מחלות כרוניות לכמה שבועות, חודשים או שנים. תלוי במצב, כמובן שכל מקרה לגופו. רוב הזמן אנו מטפלים במחלות כרוניות לכמה חודשים, במצבים שלוקחים צמחים עם תרופות מערביות או במקום תרופות מערביות (בשיתוף עם הרופא), אפשר לקחת צמחים למשך שנים.

כמובן שסוג הצמחים יהיה שונה, כלומר צמחים שמשתמשים בהם למצב אקוטי לא מתאימים לצמחים ארוכיי טווח.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה