אינטראקציות בין צמחים סיניים לתרופות מערביות


3 ביוני 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

מאת:דר' רויטל שבי

במצבים שאנשים הנוטלים תרופות מערביות תמיד עולה השאלה אם אפשר לקחת ביחד תרופה עם צמחים סיניים?

דבר ראשון שצריך לדעת היא שרוב האנשים המטופלים ברפואה הסינית, שגילם מעל 40  – נוטלים תרופות מערביות. מכורח המציאות הם מהווים את הנתח הגדול יותר של המטופלים. הם אלה האנשים המחפשים פתרון לבעייה שלהם, או הקלה בכאב או במחלה, או הקלה בתופעות לוואי שהמחלה שלהם גורמת להם, או תופעות הלוואי שהתרופות המערביות גורמות להם. בכל המצבים הנ"ל צמחי מרפא סיניים יכולים לעזור – השאלה היא בכמה? לפעמים אפשר רק למצוא הקלה ולפעמים השיפור הוא משמעותי.

מטופלים בצמחים סיניים? – חשוב שתדעו!

חשוב שהמטפל שנותן את הצמחים הסיניים לא רק יידע את האינטראקציות בין הצמחים לתרופות, אלא שגם יהיה מנוסה. בסין, למשל, מקובל שרופא סיני המטפל בצמחים סיניים לבעיות כרוניות יהיה בעל נסיון של כ-5 שנים. מטפל סיני המטפל במחלות קשות יותר – חייב להיות בעל ניסיון של מעל 10 שנים ושתהיה לו תעודה בצמחים סיניים.

בסין נערכו הרבה מחקרים בנושא האינטראקציה בין צמחים סיניים לתרופות מערביות. אחת מהמסקנות הבולטות היא שתרופות מערביות הן בעלות תופעות לוואי מרובות יותר בהרבה מהצמחים הסיניים. הסינים לוקחים צמחים סיניים ותרופות מערביות ללא חשש, אך במערב המצב הוא קצת שונה.

הרבה מטופלים ורופאים מערביים חוששים מהתוצאות של עירבוב בין השניים. גם במערב נערכו הרבה מחקרים בנושא ואין תשובה חד משמעית לכאן או לכאן. על פי הרפואה הסינית, ברגע שהאבחון הסיני הוא מדוייק, אזי לא צריכה להיות בעיה. יש לציין כי האבחון הוא הפרמטר הכי קשה לביצוע ברפואה הסינית, ולעיתים לוקח שנים עד שמגיעים לאבחון מדויק. למען הסרת על ספק וכדי שאנשים לא ידאגו מהשימוש של צמחים ותרופות יחד, פורסמו כל האינטראקציות האפשריות בין כל הצמחים לבין כל התרופות וספרים אלו נגישים לכל מטפל.

ומה במרפאה?

מה שאני נוהגת לעשות עם מטופלים הנוטלים תרופות מערביות היא להראות להם בספרים ובמחקרים את כל האינטראקציות האפשריות לפני התחלת הטיפול כדי שיוכלו להרגיש בנוח עם הטיפול. במקרים מסויימים אין אפשרות לעזור ולטפל כמו במקרה של אנשים מאוד מבוגרים החולים במחלה כרונית הרבה שנים עם הרבה תרופות והמחלה הולכת ומחמירה. אבל ברוב המקרים אין בעיה לטפל ולעזור גם במטופלים הנוטלים תרופות.

בהצלחה!!!

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה