לאכול נכון ולשמור על הגוף


28 בנובמבר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

חושבים שאתם אוכלים נכון? הנה קצת אינפורמציה שתעזור לכם לחשוב אחרת ונכון.

הדיאטה הסינית והדיאטה המערבית שונות במהותן. בעוד שבמערב דוגלים בארוחות קטנות בכל 3 שעות לערך, במזרח אוכלים 3 ארוחות עיקריות ביום. במערב דוגלים בירקות טריים בסין אוכלים רק ירקות מבושלים. ראיתם פעם סלט במסעדה סינית?

מיצי הפירות והירקות למשל, שאנו משתמשים בהם בכדי "לנקות" את הגוף, חסרי משמעות במזרח, שם מאמינים באכילת הירק שלם ולא רק חלק ממנו, ובכלל מתי בפעם האחרונה אכלתם שקית של גזר? אז למה אנחנו שותים אותו? בנוסף, מקור הפחמימות במערב הוא לחם והבצקים למיניהם  בעוד שבמזרח צורכים אורז כפחמימה העיקרית..

מעבר לשוני במנהגים הללו, ברוב המקרים בהם אנו מתפארים באכילה בריאה, אנו בעצם צורכים חומרים העשויים לגרום לסרטן ומחלות. לדוגמה:

כמעט כל האוכל שאנו קונים בסופרמרקט הוא מעובד ומלא בכימיקלים. אפילו הסיבה שהלחם נשאר טרי לאורך זמן נובעת מכימיקל העשוי לגרום לבעיות פוריות בגברים. החטיפים שאנו אוכלים מלאים בחומרים משמרים, משפרי טעם, צבעי מאכל ושאר מיני מזיקים. חומרי הניקוי שלנו רעילים לעור ולנשימה. הביצים, העוף וכל מוצרי החלב מלאים באנטיביוטיקה, סטרואידים והורמונים.

וסביבת החיים… אנו מוקפים באנטנות סלולריות, עמודי חשמל ואפילו את האוכל שלנו מחממים במיקרוגל.

מזון נחות ומים מזוהמים

החטיף הבשרי האהוב על כולם: נקניקיות, עשוי מבשר הנטחן יחד עם העצמות, העור וציפורני החיה. הפירות והירקות שלנו, גם הטריים, מלאים בכימיקלים (במיוחד המתוקים יותר).

אגב, במידה ואתם שותים מי ברז, דעו שאתם שותים בכל שנה מספר ק"ג של צואה שלא סוננה… כמובן שהמיצים הממותקים והשתייה המוגזת, מלאים בחומרים מזיקים גם הם.

עושים סדר בבלאגן ובבטן

דבר ראשון, נפטרים מהג'אנק פוד, אין במאכלים אלו שום ערך תזונתי, אך הם רוויים בכימיקלים ושומנים מזיקים. (כמובן שתמיד ניתן להכין תחליפים בריאים בבית או לקנות בחנויות הטבע).

בנוסף, הגיע הזמן להיות מודעים למרכיבים שיש במזון שאנו קונים וזה אומר להתחיל לקרוא תוויות מזון. לדוגמה, בייגלה רגיל שאין בו כימיקלים לעומת הבייגלה עם הטעמים שיש בו חומרים משמרים, מונוסודיום גלוטומט, צבעי מאכל ועוד.

לחם עדיף לקנות בחנויות הטבע, שם אנו יכולים לודא כי אין בו כימיקלים והוא באמת בריא. אם אתם רוצים לחם לבן טרי, עדיף לקנות במאפיה השכונתית, שם לא משתמשים בכימיקלים והמחיר בדרך כלל זהה.

מבחינת פירות, יש להזהר מאלו המלאים בכימיקלים ולחפש את הקופסאות עליהן כתוב "BIO" (ללא כימיקלים). פירות אחרים ניתן לשטוף היטב במים או בחומר מסיר כימיקלים שניתן להשיג בחנויות טבע.  רוב הכימיקלים מצטברים בקליפה, כך שקילוף הפרי כבר מסייע לכם לא מעט.

לסיכום, ככל שאנו שמים לב ואוכלים אוכל נקי יותר מכימיקלים, כך נשמור יותר על בריאות האברים הפנימיים שלנו. המינימום שאנו יכולים לעשות הוא להיות מודעים מה נמצא במזון שאנו אוכלים. אנו מכניסים את הרכב שלנו למוסך לטיפול עשרת אלפים לפחות פעם בשנה אבל לא את הגוף שלנו. אנו מחכים לרגע האחרון שמשהו יקרוס או משהו יקרה לפני שאנחנו מטפלים וגם אז הרפואה המערבית היא התחנה הראשונה ואילו הרפואה הסינית היא המוצא האחרון, זה באמת צריך להיות ההיפך. יותר קל לטפל בבעיה חדשה לפני ניתוח מאשר בבעיה כרונית אשר כבר נותחנו בגללה.

מקווה שעזרתי לחלק מהקוראים לפקוח את העיניים ולהבין שלחיות בריא זה אפשרי.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה