שימוש בדיקור סיני לפתרון בעיות פוריות


11 בספטמבר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

שימוש בדיקור לפתרון בעיות פוריותישנם זוגות הנאבקים בכאב שלא ניתן לראות. זהו הכאב שבחוסר היכולת להביא ילדים לעולם. לאחר שנים של טיפולי פוריות וניסיונות הנגמרים באכזבה, זוגות רבים נותרים ללא מושג אילו דרכים עוד ניתן לנסות ומהן האפשרויות העומדות בפניהם בנוגע לטיפולי פוריות נוספים.

הת'ר ברונר, אשר העזה לנסות טיפול קצת שונה, היא אם לשלושה ילדים בני 2, 4 ו- 6. הת'ר נכנסה להריון במהירות בפעם הראשונה, אך בניסיון הבא, זה כבר לא עבד: "כאשר  הבנתי שיש לי בעיות להרות בפעם השניה, התחלתי לתהות מהי הבעיה ומה ניתן לעשות" אומרת ברונר.

כשישה חודשים לאחר מכן, הרופאים כבר הניחו שישנו סיכוי שהריון נוסף כבר לא יקרה. שבורה מהחדשות הרעות, החליטה ברונר לנסות גישה חדשה. היא ניסתה לפנות לדיקור, אשר פתר את בעיות הפוריות שלה. אבל אז החלו בעיות חדשות. הת'ר עברה ירידת מים מוקדם מהצפוי והרופאים שוב לא נתנו לתינוק סיכוי גבוה לשרוד את הלידה.

לבסוף, התינוק שרד את הלידה, ולטענתה של ברונר, מדובר בתוצאה לזכותו של הדיקור. מאז, הדיקור הפך לחלק משגרת חייה של ברונר, גם אם כל הנתונים נראים לה תקינים וההורמונים יציבים לחלוטין.

יעיל לפוריות ולשמירת ההריון

לדברי ריק אוברג, מדקר מוסמך ב-GHC (Group Health Cooperative, הוא רואה מטופלים במצבים שונים, אך בעיות פוריות היא אחת הסיבות הנפוצות לבקשת העזרה שלהם. אגב, התגובה הנפוצה של המטופלים לאחר מכן, היא שהם מצטערים על כך שלא עשו זאת קודם, אומר אוברג.

המחטים, שלרוב מתוארות כ"לא מכאיבות", מתוארות על ידי המומחים בתחום כ"בעלות עוצמה". "אם ישנה בעיה כלשהי במחזוריות בגוף המטופלים, אנו יכולים לסדר אותה ולהתחיל להם אותה מחדש", אומר אוברג.

ברונר, אשר מטופלת בדיקור כבר במשך מספר שנים, אומרת שהיא מקווה לעזור לאמהות נוספות על ידי שיתוף הסיפור שלה. "הרופאים היו המומים, פשוט המומים. וכאשר הם ראו את הילד הקטן שלי, הם קראו לו "נס קטן"" היא אומרת.

"דיקור עשוי להועיל גם במקרים של בחילות בוקר קשות ולעזור למצוא מעט שקט נפשי", אומרת לינדזי קרול, אם נוספת. "כבר הידיעה שהדיקור עוזר לי לתמוך בעובר מרגיעה אותי", היא מוסיפה.

לקרול ובעלה לקח שנה שלמה עד שהם הצליחו להרות את סטלה – תודות לדיקור. היא אומרת כי היא נלהבת מהטיפול ומתכננת להמשיך עם הדיקור, אשר לטענתה עוזר גם לתפקוד שאחרי ההריון.

מנסיוני האישי

אחת המטופלות שלי, הגיעה אלי כאשר היא סובלת ממיומות גדולות ברחם, מחזור לא סדיר ומקרים רבים של הפלות טבעיות (בהן גם הפלה אחת שנאלצה לעשות באופן יזום לאחר שהעובר היה ללא הדופק).

בחלקו הראשון של הטיפול, טיפולנו במיומות, בכאבים ובבעיית הסדירות של המחזור. לאחר מכן, כאשר הצליחה להכנס שוב להריון – התחלנו בטיפול "שמירת עובר", אשר כלל טיפול בדיקור, תערובות צמחים ותזונה המיועדת לחיזוק הגוף באמצעות מזון עתיר חלבונים, ויטמינים ומינראלים.

כעת, נמצאת המטופלת לראשונה בסוף החודש הרביעי, כאשר רוב הריונותיה הקודמים הופסקו כבר במהלך החודש השלישי. לאור הפסקות ההריון החוזרות שהיו בעברה, יימשך הטיפול עד לסוף החודש השישי לפחות, בכדי לוודא יציבות ובריאות האם והעובר גם יחד.

במקרים של בעיות פריון, אני ממליצה לעשות פרופיל הורמונלי באמצעות בדיקת דם, ולפי הטיפולים המערביים אותם מעניקים הרופאים (במידה והאישה מטופלת גם ברפואה מערבית) – לייצר הליך משלים באמצעות הרפואה הסינית.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה