טיפול בנשירת שיער באמצעות דיקור סיני וצמחים סיניים


4 באוגוסט 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כחלק משגרת עבודתי כרופאה סינית, יוצא לי לפגוש לא מעט מטופלים, אשר מגיעים אלי עם מקרים של נשירת שיער הראש או הפנים, בדרך כלל כתוצאה ממתח נפשי או תזונה לא נכונה.

בתמונות שלפניכם, אתם יכולים לראות את תוצאות סדרת הטיפולים בבחור בן 29, אשר הגיע אלי עם התקרחויות בשיער הפנים, לאחר שמשחות ושאר טיפולים מערביים שניתנו על ידי רופאים לא הועילו, ואת התוצאה לאחר 12 מפגשים אתם יכולים לראות במו עיניכם.

במהלך הטיפול השתמשתי בדיקור על מנת לפתוח את הצ'י בערוצים באזור ההתקרחות (פנים וראש). כחלק מהטיפול השתמשתי בצמחים המחזקים את הצ'י והדם בגוף, כמו כן חיזוק הצ'י של הכליות ופתיחת החסימה בדם על ידי שימוש בצמחים מניעים דם.

איך זה עובד?

אמנות הדיקור העתיקה הוכיחה את עצמה כיעילה לכל סוגי נשירת השיער לאורך מאות שנים. הדיקור מגרה את זרימת הדם לקרקפת ולשאר האזורים המטופלים ובכך מגדיל את התזונה של זקיקי השיער.

במהלך הדיקור, נעשה שימוש במחטים דקיקות, המוחדרות לנקודות שונות על הגוף. נקודות דיקור אלו, מאפשרות שליטה והכוונה של ה"צ'י", שהוא לפי הרפואה הסינית, כוח החיים שבגופנו. כאשר הצ'י חסום, אנו חשופים למחלות ולבעיות גופניות אחרות.


דיקור וצמיחת שיער

על פי הרפואה הסינית, איכות השיער הינה יחסית לתקינותם של הצ'י, הדם ואנרגיית הכליות שבגוף. הכליות הן אלו ששולטות על התזונה לשיער. כאשר לגוף ישנו מחסור בצ'י דם ואנרגיה בכליות, התוצאה היא אובדן שיער. חיזוק הכליות עוזר בקידום צמיחת שיער בריא ומוזן היטב. יישום הדיקור ישירות על הקרקפת או על האזור המקריח, ממריץ את זרימת הדם באזור ומעורר את צמיחת השיער החדש.


תוספי תזונה וצמחי מרפא

בנוסף לטיפול הדיקור הישיר, לעיתים יש ללוותו בכלי עזר נוספים, כגון: שינוי תזונה, תוספי מזון או צמחי מרפא סיניים המקדמים את צמיחת השיער. ישנם אף מחקרים הטוענים להצלחה של עד 83 אחוז מבין המטופלים בנשירת שיער, בטיפול משולב של צמחי מרפא ודיקור סיני.

לסיכום, בין אם ההתקרחות היא באזור הקרקפת, שיער הפנים או הגוף, דיקור סיני עשוי בהחלט להועיל לכם ואף לתקן לחלוטין את המצב. כמובן שנוסף על הטיפול בבעיה הישירה, לטיפול הסיני סגולות ויתרונות נוספים בשיקום הגוף, כמו הוצאתו מהסטרס בו הוא שרוי ועוררות של תהליכים חיוניים בגוף ולכן רצוי לשקול אותו כטיפול חלופי למיני משחות כימיקליות ותרופות סינטטיות.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה