דיאטה סינית מסורתית


25 באפריל 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

הדיאטה הסינית המסורתית מכילה כמויות נמוכות של פרוטאין המגיע מהחיות, אלא פרוטאין המגיע מהצומח. מדובר באחת משיטות הדיאטה המסורתיות שזכו לשבחים רבים במהלך השנים בעקבות יכולתהן למנוע מחלות.

מלבד היותו דרך טעימה במיוחד להכין ארוחה, בישול סיני מסורתי משתמש באוכל כתראפיה לאחד את הגוף עם עונות השנה.

תכולה
הדיאטה הסינית המסורתית מכילה ירקות מבושלים או מאודים, המלווים ביחד עם אורז טעים, אטריות או כופתאות. אין מה לדאוג, גם בשר ודגים הם חלק מהתפריט אך הם מוגשים בכמויות קטנות מאשר מה שרגילים בתפריט המערבי. בזמן שהמטבח האמריקאי נוטה לשלב יתר על המידה תבלינים והוספת טעמים חיצוניים, הבישול הסיני מתמקד בשום וג'ינג'ר כתבלינים במזון, בעיקר מאחר והם בריאים יותר.

רויטל שבי - מנפלאות הדיאטה הסינית

רויטל שבי – מנפלאות הדיאטה הסינית

חמשת הטעמים
על פי תרופות סיניות מסורתיות ישנם חמש יסודות עיקריות : עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. לכל יסוד קיים מקביל מבחינת טעמים – חמוץ, מריר, מתוק, חם ומלוח. כאשר מאזנים את היסודות במזון על ידי אכילה נכונה ומגוונת של הטעמים אפשר להגיע לבריאות מאוזנת יותר וצורת חיים נכונה יותר.

תראפיה דיאטתית
אחד מהיתרונות המתוחכמים של הבישול הסיני הוא הרעיון שכל מה שאתם אוכלים משפיע על מצבכם הכללי. הדרך לבחור מה לאכול מבוססת על מאמר שיצא לאור בשנת 1996 במגזין היוגה העוסק בסגולות המרפאות של המזון.

הרפואה הסינית מחלקת את המזון לשתי קטגוריות עיקריות: חימום וקירור. אם לרוב קר לכם וטמפרטורת הגוף שלכם קרה, איכלו מזון חם יותר ומבושל ובמידה וטמפרטורת הגוף שלכם חמה באופן כללי – נסו לאכול מזון קר יותר הכולל ירקות כמובן.

סגלו לעצמכם סגנון חיים בריא יותר
אתם לא חייבים להיות שפים מקצועיים על מנת להנות מיתרונות הבישול הסיני המסורתי. מחקרים רבים הראו במהלך השנים כי דיאטה סינית מסורתית עובדת בהצלחה כי היא מסתמכת על פירות וירקות טבעיים שגדלים לרוב סביבנו וקלים להשגה, כל עוד הם בעונה כמובן. השתמשו בבשר כתוספת לארוחה ולא כמוקד הארוחה. נסו בהתחלה להתרגל לירקות הסטנדרטיים והמוכרים יותר עבורכם על מנת שתוכלו להסתגל לצורת החיים העשירה והבריאה. בסופו של דבר הגוף שלכם יודה לכם.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה