רפואה סינית – מומלצת לכאבי גב


17 בינואר 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כאבי גב הם אחת התופעות הנפוצות ביותר כיום. כיום לא חייבים לחיות עם הכאב וישנן מגוון אפשרויות לטיפול בתופעה. כאן נכנסת לפעולה הרפואה הסינית.

הסיבות הגורמות לכאבי גב רבות מדי – מכה שקיבלתם בגב, פריצת דיסק או כל בעיית חוליות, התקררות חריפה ואז הגב נתפס, תנועה לא נכונה בזמן הרמת חפץ כבד. עמוד השידרה חשוף וכל כאב קטן בגב משפיע על ההתנהלות היום יומית שלנו. במיוחד כעת בחורף, נדמה כי אנו סובלים יותר מבשאר עונות השנה מכאבי גב מטרידים.

סגולות הרפואה הסינית
הפתרונות השונים כוללים תרופות, ניתוחים, זריקות וטיפולי פיזיותרפיה. אך כאשר לפנינו אפשרות עדיפה כמו רפואה סינית, הבחירה ברורה. תוצאות מחקרים רבים שנערכו במהלך השנים וגם מנתונים בפועל מעידים כי הרפואה הסינית ובעיקר הדיקור הסיני הציגו את התוצאות המספקות ביותר. להבדיל מהרפואה המערבית, הרפואה הסינית מאבחנת את כאבי הגב כבעיה בזרימת האנרגיה בגוף, אשר באה לידי ביטוי בכאבי הגב. מדובר כאן בבעיה מערכתית, למרות האפשרויות של סיבות חיצוניות.

רויטל שבי

רויטל שבי – דיקור סיני לכאבי גב

כיצד מטפלים בכאבי הגב ?
ראשית יש לאבחן את שורש הבעיה. האבחנה הסינית בודקת תשאול מעמיק, בדיקת דופק ולשון וביצוע בדיקה פיזיקלית של האזור הכואב. כחלק מהאבחנה קיימת התייחסות להאם מדובר בכאב מקומי, עמום, האם הוא מקרין לאזורים נוספים ועוד. לאחר שלב האבחון מתחילים בטיפול. השלב הראשון הוא לרוב בדיקור (אקופונקטורה), חלק מהאופציות מעניקות גם שילוב של צמחי מרפא במידה ומדובר במקרה מעט יותר קשה או בשילוב של שלל עיסויים במידה והבעיה קשורה לשלד.

מומלץ להתחיל ולטפל בבעיה כאשר מתחילים לחוש כאבים מאחר וכלל שנטפל בתופעה מוקדם יותר, נוכל להקל על הגב ולהרגיש טוב יותר. הטיפול ברפואה הסינית מורכב משלושה שלבים כאשר בהתחלה מנסים למגר את הכאב העיקרי במהירות האפשרית. בשלב השני מנסים להגיע אל מקור הבעיה ולטפל בה. השלב השלישי מוגדר בתור המלצה מאחר ובשלב הזה המטופל כבר לא חש כאבים וזהו שלב השמירה על גב בריא. רצוי להקפיד על אורח חיים בריא לפי ייעוץ שניתן לו מהמטפל, ביצוע תרגילי הרפיה ושמירה על תזונה נכונה ולהגיע לבדיקות וטיפולים בערך פעם בחודש.

משך הטיפולים
זמן הטיפול משתנה בהתאם לכאבי הגב ובגורמים נוספים. יש להתחשב כמה זמן עבר מתחילת הכאבים, מה גיל המטופלים ומצבם הרפואי. הזמן הממוצע הוא כעשרה טיפולים אשר יפחיתו את הכאבים עד למינימום או יעלימו אותם לגמרי.
לא מדובר בהקלה מיידית אך קיימת התמקדות בכאבים במטרה לפתור את הכאבים ולמנוע חזרתם של כאבי הגב בעתיד. שיטות הטיפול משתכללות ומותאמות לבעיות המגוונות של כאבי הגב וזאת בעקבות שינוי המגמה ברפואה הסינית לטובת התמקצעות מוחלטת.
חשוב להשתדל ולמנוע היווצרותם של כאבי גב. כעת בחורף חשוב להתלבש נכון ולמנוע התקררות מיותרת באזור הגב. בנוסף שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא ותקין. במידה ואתם חשים בכאבי גב בכל זאת, חשוב שלא תזניחו את עצמכם ותפנו לרופא על מנת לאבחן ולטפל בבעיה בהקדם.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה