דיקור סיני לטיפול וחיסון ממחלות החורף


4 בינואר 2012 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דיקור סיני, רפואה סיניתבעקבות המחסור שמתגלה כמעט בכל שנה בחיסוני השפעת, עלינו למצוא אלטרנטיבות יעילות, אשר לעיתים אף מתבררות כבריאות יותר. מאז המאה ה-17, הרפואה המסורתית הצליחה לטפל בסימפטומים הנובעים משפעת בהצלחה רבה. בוגרים וילדים לא צריכים לדאוג עוד מהחסרת ימי עבודה ולימודים – הרפואה המסורתית והדיקור לא רק עוזרים בחיסון הגוף אלא גם בטיפול בסימפטומים שכבר מופיעים.

כיצד הדיקור עוזר במניעת השפעת?

הדיקור הסיני והרפואה הסינית עוזרים במניעת השפעת ותסמיניה פשוט בעזרת חיזוק הגוף והמערקכת החיסונית שלכם. לכל אדם ישנן חולשות גופניות או בריאותיות, אשר בעצם חושפות את הגוף למחלות באזורים שונים.

במקום השיטה בה משתמשת הרפואה המערבית, בה מזריקים לגוף את הוירוס אשר כנגדו מעוניינים לחסן ובכך מעוררים ומחזקים את המערכת החיסונית, הרפואה הסינית משתמשת בדיקור ובצמחי מרפא לחיזוק הגוף והשבחת המערכת החיסונית שלו. מחקרים כבר הוכיחו כי אפילו מספר ימים לאחר הדיקור, ספירת הדם וכמות הכימיקלים הטבעיים שהגוף מייצר לחיזוק המערכת, נמצאים ברמה גבוהה וחזקה.

כיצד מתבצעים טיפולי דיקור?

טיפולי הדיקור נמשכים בין 30 ל-60 דקות, כאשר במהלכם ממקם המטפל מספר מחטים האזורים שונים בגוף, אשר נבחרים לפי צרכי הטיפול, מצבו של המטופל ועוד. המחטים מושארים במקומם כחצי שעה. בניגוד למחטים המשמשים להזרקות, מחטים אלו הן דקות ביותר (עובי המחט כפול מעוביה של שיערת ראש). המחטים מעוצבות בצורה שנועדה לחדור את העור בהתנגדות מינימלית ולכן הן גם כמעט ואינן מורגשות, אלא אפילו נטולות כאב ומרגיעות למדי.

באיזו תדירות יש להגיע לטיפול?

תדירות הטיפול משתנה מאדם לאדם ומותאמת לצרכי המטופל. ישנם אנשים המגיעים לדיקור אחת ל-3 חודשים בכדי "לתחזק" את מצב הגוף וישנם כאלו אשר מגיעים אחת לשבוע. התדירות נקבעת יחד עם המטפל, כאמור – לפי הצורך.

האם הטיפול שונה בין ילדים למבוגרים?

הטיפול בין ילדים ומבוגרים שונה מהעובדה הפשוטה שילדים בד"כ מגיבים לטיפולים באופן מהיר יותר מאשר מבוגרים. כמובן שהכל תלוי בסוג הטיפול, מצבו הבריאותי של המטופל ועוד.

מקרה שטיפלתי בו:

מטופלת בת 30 שסבלה מדלקות חוזרות ונשנות בגרון וסינוסיטיס או דלקת ריאות במשך כל החורף, החלה את הטיפול שנה שעברה עם תחילת החורף בזמן שהייתה על אנטיביוטיקה לדלקת ריאות במשך שבועיים ללא שיפור במצבה. השיעול הטורדני והנזלת התמידית, חולשה ועייפות פשוט הכריעו אותה.

התחלנו את הטיפול על ידי דיקור וצמחים כדי להחזיר אותה קודם כל למצב בריא ללא כל תרופות. בשבועיים הראשונים הדיאטה הייתה דיאטת ניקוי כדי להוציא את כל הליחה מהגוף. אחרי שבועיים היא המשיכה במשך כחודשיים לבוא כל שבוע לדיקור כדי למנוע שתחלה שוב על ידי חיזוק המערכת החיסונית ותחזוק הגוף (מערכת העיכול ובעיקר חיזוק הטחול), מכיוון שהיא הייתה כל כך חלשה. אחרי כמה חודשי טיפול ועד היום – מעל לשנה,  היא מתחזקת את הטיפול על ידי דיקור פעם בחודש וצמחים במינון נמוך כשי לשמור על המערכת החיסונית.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה