דיקור סיני לטיפול באינסומניה (נדודי שינה)


7 בנובמבר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דוקטור לרפואה סינית | דיקור לטיפול בנדודי שינה | דיקור סיני | רפואה סיניתאינסומניה (נדודי שינה) היא מצב שכיח בו אנשים מתקשים להירדם או להישאר ישנים. התופעה נרשמה על ידי איגוד הבריאות העולמי, כמצב אשר הוכח שדיקור הוא הדרך היעילה לטיפול בו. דיקור סיני, אשר בעצם מתייחס לאדם ולא למחלה עצמה, מסייע לאיזון אנרגיות הגוף ולחיזוק תחומים חלשים בהם נחלשת האנרגיה בגופו של המטופל.

לנדודי שינה יכולים להיות גורמים רבים, אך החלק החשוב של הטיפול הוא אבחון והבנת הסיבה לכך בכל מקרה לגופו.כאב למשל, יכול לגרום לנדודי שינה חמורים, כיוון שהאדם איננו מסוגל להכנס לתנוחה נוחה לשינה והאכב מאיר אותו בכל תזוזה. במקרה זה, הדיקור יטפל בנקודות הכאב של המטופל.

אכילה מסודרת

אכילה בשעת לילה מאוחרת, גם היא סיבה שכיחה של נדודי ינה. כאשר אנשים מפסיקים לאכול לאחר 7 בערב, השינה לעיתים קרובות מגיעה בקלות והגוף נח בצורה טובה יותר. על פי השעון הסיני, העיכול בשעות הבוקר הוא חזק: 09:00-07:00 עבור הבטן, 09:00-11:00 עבור הטחול / הלבלב. 12 שעות מאוחר יותר, העיכול כבר נחלש ואכילה בשעות אלו יכולה לגרום לנפיחויות והצטברות גזים במערכת העיכול, מה שיקשה על כל אחד להירדם בלילה. סיבות נוספות לנדודי שינה על פי הרפואה הסינית נובעות מחוסר איזון של היין והיאנג, חוסר איזון בלב, וצ'י תקוע בכבד.

המטופל כמכלול

בהליך טיפול, לוקח המדקר את ההיסטוריה הרפואית המפורטת של המטופל, מתשאל אותו ומאבחן דופק ונתונים אחרים בכדי לייצר תמונה מלאה של המטופל כמכלול. גם אם מגיעים אל המדקר שני מטופלים הסובלים מחסר שינה, הטיפולים שלהם עשויים להיות שונים לחלוטין, בהתאם למצבו של כל אדם.

זו בעצם הסיבה שהדיקור יעיל כל כך: אין מרשם גנרי אחד, בכל הגעה של המטופל מתבצעת הערכת מצב חדשה וכל טיפול נבחר במיוחד. זו גם הסיבה שנפוץ מאוד לראות סמפטומים נוספים, אשר לא בהכרח קשורים לבעיה המטופלת, נעלמים ומתרפאים. לעיתים נדירות מדקרים עובדים רק על סמפטום אחד ובדרך כלל יטפלו באדם כמכלול.

למרות זאת, ישנן מספר נקודות שהן לרוב כל כך יעילות בטיפול בנדודי שינה, כך שרוב הסיכויים שהמדקר יעבוד עליהן בכל מקרה:

–          לב 7 (שן מאן): על פרק היד, עוזרת להרגיע את הלב והרוח.

–          אן מיאן: בחיבור בין העורף לראש, עוזרת לשינה שלווה.

–          יין טאנג: בין הגבות, מקדמת רגיעה.

מוקסיבציה, או שריפת עשב מעל נקודות בגוף, יכולה להיות שימושית גם כן. ישנה נקודה באמצע העקב, הידועה כנקודת נדודי שינה, אשר ניתן לשרוף מעליה קונוסים של מוקסה ולהביא את המטופל לאיזון ולסייע לשינה. מוקסה הוא צמח סיני, המיובש ומעובד לסיבים המגולגלים לקונוסים, אשר מונחים על העור ונשרפים עד אשר מורגש חום באזור.

נושחאות מרפא סיניות יכולות להיות יעילות גם בסיוע לאיזון האנרגיה והבאת השינה בקלות. אבחון הגורם למצב זה הוא חשוב מאוד בבחירת צמחי המרפא. ישנן נוסחאות רבות אשר יכולות לעזור לטפל בנדודי שינה. מדקר מיומן שלמד צמחי מרפא סינים יכול לעזור למטופל לבחור את הצצמחים המתאימים לו.

הנוסחאות הנפוצות הבאות יכולות להיות שימושיות:

אן מיאן פיאן (פורמולה לשינה שלווה), להשקטת הרוח.

גוי פי טאנג, (תמצית שחזור הטחול), לחיזוק האנרגיה המזינה את הלב.

באו הי וואן (גלולה לשימור הרמוניה), להפחתת סטגנציה במזון ושיפור העיכול.

לסיכום, לא משנה מה הסיבה הבסיסית לכך, נדודי שינה יכולים להיות מטופלים ביעילות ועל ידי הרפואה והדיקור הסיניים.

הוספת תגובה




2 טראקבקים/פינגים