דיקור סיני לטיפול בהפרעות שינה


23 באוגוסט 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דיקור לטיפול בהפרעות שינהדיקור עשוי להיות פתרון יעיל ואף לא יקר לטיפול בהפרעות שינה. דום נשימה כתוצאה משינה חסימתית היא הפרעת שינה מהנפוצות ביותר, המשפיעה על 4% מהגברים ו- 2% מהנשים בעולם.

דום נשימה בשינה חסימתית היא הפרעת נשימה בה נחסמות דרכי הנשימה העליונות בזמן שהאדם ישן.  הטיפול בדום נשימה כולל לחץ מתמשך על דרכי הנשימה באף ונחשב לפתרון הזהב לבעיה.

הטיפול עוזר לשמור על דרכי נשימה פתוחים ומונע את החסימה במהלך הנשימה, ולמרות שהוא יעיל כמעט במאה אחוזים מהמקרים, הטיפול איננו פשוט ורוב המטופלים לא מתמידים בו. לאחרונה, מחקרים הצליחו לאשר כי דיקור הינו חלופה יעילה בהחלט.

הדיקור החשמלי

לאחר אלפי שנים של טיפול באמצעות דיקור במסורת הסינית, אנו עדים בעשורים האחרונים להופעתו של סגנון טיפול חדשני: "אלקטרו אוקופונטורה" – דיקור חשמלי, כחלופה יעילה לשיטת הדיקור הידנית המסורתית.
בדיקור החשמלי, מועבר זרם חלש בין שני זוג מחטי דיקור ומחקרים בתחום הראו כי הטיפולים מספקים תוצאות שונות.

המחקר

המחקר האחרון שבוצע בתחום, בדק את יעילותו המיידית של טיפול יחיד בשינה חסימתית, ובנוסף השווה בין היעילות של דיקור ידני לזו של דיקור חשמלי. המחקר נערך בבית החולים הציבורי של אוניברסיטת סאו פאולו – ברזיל, במחלקה להפרעות שינה של הפקולטה לפסיכוביולוגיה.

במהלך הניסוי, נבדקו 40 מטופלים, אשר חולקו לקבוצות באופן רנדומלי. כל המשתתפים, אשר היו בין גיל 30 ל-70, אשר נבדקו ונמצאו כסובלים מנשימה חסימתית מובהקת.

בסוף המחקר, נמצא כי גם הטיפול הידני וגם הטיפול האלקטרוני (במתח של 10Hz), הוכחו כיעילים ושיפרו משמעותית את מצבם של המטופלים. בנוסף, מספר אירועי דו הנשימה הליליים הופחת. כו כן, מחקר נוסף שבוצע במקביל, הוכיח כי מבחינת עלות-תועלת, הטיפול בדיקור לדום נשימה כתוצאה מנשימה חסימתית, הוא היעיל והמשתלם ביותר.

יעיל גם לסוגים נוספים של בעיות שינה

באחד המקרים בהם טיפלתי, הגיעה אלי מטופלת אשר סבלה מבעיות בהרדמות כתוצאה מסטרס בעקבות גירושין שעברה. הסטרס גרם למטופלת לסימפטומים כגון: צמא, אדמומיות בפנים, פצעים בחלל הפה ובלשון, שתן כהה ודופק מהיר.

לצורך הטיפול, החלנו בהליך דיקור, פעמיים בשבוע, ובנוסף – פורמולת צמחים סיניים בשם: Dao qi san. לאחר שישה טיפולים, הסימפטומים נעלמו והמטופלת חזרה לישון שנת ישרים בלילות.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה