טיפול בכאבי כתף באמצעות דיקור סיני


20 ביוני 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כאבי כתף היא בעיה שכיחה ממנה סובלים גברים ונשים כאחד. בקרב גברים, הסובלים ממנה בעיקר בעונת המעבר ,טווח הגילאים רחב – מצעירים ועד מבוגרים. בקרב נשים הבעיה נפוצה יותר מעל גיל חמישים. ממחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת העיר בוכום הגרמנית, עולה כי דיקור סיני מועיל לטיפול בכאבי כתף, יותר מטיפול באמצעות הרפואה הקונבנציונלית.

המחקר
במחקר נבדקו 424 מטופלים, שטופלו ב-31 מרפאות אורתופדיות שונות. הם קיבלו סדרה של 15 טיפולים, במשך חודש וחצי.

המטופלים חולקו לשלוש קבוצות – קבוצה שטופלה בדיקור סיני על ידי מטפלים מקצועיים, קבוצה שטופלה באופן מערבי-קונבנציונלי, וקבוצת ביקורת, בה קיבלו המטופלים דיקור-דמה.

ברמה המיידית, חל שיפור בקרב 68% מהמטופלים שטופלו באמצעות דיקור, לעומת 28% שסימנו את השיפור בקרב המטופלים באמצעות השיטה המערבית. לאחר שלושה חודשים, נבדקו שוב אחוזי השיפור וההחלמה, בכדי לבדוק את השפעת הטיפולים לטווח הארוך והתוצאות היו 65% החלמה בקרב המטופלים באמצעות דיקור סיני, לעומת 37% אחוזי החלמה בקרב המטופלים בטיפול הקונבנציונלי.

ההחלמה והשיפור בקרב המטופלים שטופלו ע"י דיקור, באו לידי ביטוי בטווח גדול יותר משמעותית של תנועה והפחתת רמת הכאב.

קיימים ארבעה סוגים של כאבי כתף :

1)כאבים הנגרמים בעקבות דלקת.
Frozen Shoulder(2 – כתף קפואה היא בעיה ממנה סובלות במיוחד נשים, לאחר גיל המעבר.
3)כאבים כתוצאה מחסימת דם בחזה – מתאפיינים לרוב בחולשה הנמשכת שנים, בעקבות קור באזור החזה, בשל זרימת דם לא טובה באזור. חסימת דם בחזה, כמו גם כאבים הנגרמים כתוצאה מ-Frozen Shoulder, גורמים אף לקושי בהרמת היד.
4)כאבים הנגרמים כתוצאה מטראומה שעבר הגוף – מכה או נפילה. גם קרע מיקרוסקופי של השריר או הגיד יכול להיחשב כטראומה במקרים מסויימים.

יעילותו של הדיקור הסיני לעומת טיפול ברפואה קונבנציונלית

טיפול ברפואה סינית באמצעות דיקור סיני בכאבי כתף מהיר ויעיל יותר בהשוואה לטיפול באמצעות הרפואה הקונבנציונלית. ברפואה הקונבנציונלית, מערבים בטיפול זריקות, סטרואידים וכדורים, המביאים לטשטוש ופוגעים באזור אחר בגוף, הנחלש בעקבות הטיפול.
הטיפול באמצעות דיקור סיני ורפואה סינית טבעי ואיננו פוגע בתפקודים ואיברים אחרים בגוף. כמו כן, השיפור ברמת הכאב מורגש באופן מיידי, וברוב המקרים, אחוזי ההצלחה גבוהים, מבלי שהכאב יחזור.

על הטיפול

1) דיקור סיני – יש לאתר את מקור הכאב וע"י כך להבין למעשה, מהם הערוצים החסומים בגוף. באמצעות הדיקור, פותחים את החסימות בערוצים החסומים.
2) צמחים סיניים – בבעיית כאבים כרוניים, יש לטפל גם באמצעות צמחים, המותאמים על פי סוג הכאב (שורף, חד וכו').
3) תזונה סינית – בתקופת הטיפול, יש להימנע מאכילת חריף, מטוגן, או מוצרי חלב – סוגי מזון, המתנגשים עם טיפול בכאב.

הטיפול אורכו כ-6-12 מפגשים, שבתחילה תדירותם היא פעמיים-שלוש בשבוע, והחל מהשבוע השני ניתן לרדת לפעם בשבוע.

כשמדובר בבעיה קשה דוגמת דלקת פרקים או כאב כרוני, יש להתחיל בתדירות של שלושה מפגשים בשבוע ולהוריד את תדירות המפגשים כשהכאב פוחת. טיפול בבעיית כאבי כתף קשים, אורכו תלוי בגיל המטופל, חומרת הבעיה וכמה שנים הוא סובל ממנה; אולם גם במקרים הכי קשים, ניתן לחוש בשיפור משמעותי תוך 12 טיפולים בממוצע. בתום הטיפול יכול המטופל לחזור רק כשכואב לו, אם בכלל, לטיפול תחזוקה.

סיפור מהמרפאה

לאחרונה, הגיע אליי לקליניקה בחור בן 45, הסובל זמן רב מכאבי כתף ואף משלוש פריצות דיסק בצוואר, שרק מחמירות את כאביו בכתף. הוא הספיק לעבור במשך כמה חודשים טיפול מערבי שכלל זריקות, סטרואידים וכדורים, שלא שיפרו את מצבו.
לאחר שעבר חמישה טיפולי דיקור סיני, הוא כבר יכול להזיז בחופשיות את ידו, אותה לא יכל להזיז קודם לכן והכאב הפך לנסבל – ברמה של 50% שיפור.

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד