טיפול בפסוריאזיס ע"י רפואה סינית – סיפורו של רון


3 באפריל 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

פסוריאזיס, או בשמה הנוסף, ספחת, היא מחלת עור כרונית. הלוקים בה סובלים מחילוף תאי עור בקצב מוגבר, מה שנראה כרבדים עוריים בצבעי אדום-סגלגל, שמכוסים קשקשת. המחלה קשורה בגנים מסויימים ואיננה מדבקת. הסימפטומים שלה מחמירים או מתפרצים עקב מצבי לחץ. ברפואה הסינית הספחת נקראת bai bi  – "הקשקשת הלבנה".

ישנם מספר סוגי ספחת כשהסוג הנפוץ ביותר הוא plaque psoriasis , שבדרך כלל מתבטא ברגליים וידיים- בעיקר במרפק ובברכיים, בגב התחתון ובקרקפת. ב-50%  מהמקרים ישנם גם נגעים בצפורניים.
האיברים הפנימיים המעורבים ביותר בכל הקשור למחלה הם הכבד והכליות. תרופות מערביות דוגמת משחות וסטרואדים מאריכות את הטיפול ברפואה סינית בפסוריאזיס.

הטיפול ברון

רפואה סינית טיפול בפסוריאזיס

רון, הסובל ממחלת הפסוריאזיס, הגיע במצב חמור, לאחר שניסה את כל הטיפולים הקונבנציונליים שלא שיפרו את מצבו.  המצב היה כה חמור, שבאזורים מסוימים בגופו, בהם העור היה עבה ומכוסה קשקשת, לא ניתן היה אפילו לבצע דיקור סיני.

שגרת יומו המלחיצה,  שבקושי הותירה לו זמן לאכילה ולמנוחה, הביאה להתגברותה של המחלה בשלוש שנים האחרונות. מאחר וחלק מגורמי הלחץ, הם כאלו שלא ניתן להעבירם מסדר היום, כמו ילדיו הקטנים, סוכם כי הוא ימשיך בשגרת יומו, תוך תשומת לב לעצמו לכשמתאפשר לו.
השינוי המהותי היה בתזונה. בשבועות הראשונים אכל רון בעיקר דגנים מלאים, קטניות וירקות מבושלים. בהדרגה, נוספו סוגי מזון נוספים לתפריט, תוך שמירה על כך שיהיה זה אוכל ללא חומרים משמרים, שאינו מטוגן והעשיר בויטמינים ובמינרלים.

האבחנה הסינית של רון

1) חסימה של שכבת הדם – העור נראה כמו oyster shell, עבה ויבש.

רגשות מודחקים, הם סוג אחד מתוך שבעה סוגי רגשות, שכאשר הם אינם מאוזנים,  הם משפיעים ישירות על הגוף, על פי הרפואה הסינית.  רגשות מודחקים באים לידי ביטוי באש בגוף, החוסמת את הערוצים בשכבת הדם (שהיא השכבה העמוקה ביותר על פי האבחנה ברפואה הסינית), מה שמביא לחסימה של התאים והזיעה. במרוצת הזמן, הצ'י והדם נחסמים והדבר בא לידי ביטוי על גבי העור.

הפורמולה המתאימה למצב זה – huang qi dan she tang jia jian

2) אבחנה של חום רעיל ולחות – נגעים  גדולים בכל הגוף ובצפורניים. הקשקשת עבה , מלווה בחום פנימי, פנים אדומות, צמא, שתן כהה ועצירות.

הפורמולה המתאימה למצב זה – ke yin yi hao jia jian.

3) בנוסף, כמקובל בטיפול ברפואה סינית, יש אף לטפל בכל תוצרי הלוואי של המחלה – לחץ, מתח ותזונה לקויה במקרה של רון.

הטיפול הסיני ברון

הטיפול בפסוריאזיס הוא טיפול ארוך, הדורש שיתוף פעולה מלא מצד המטופל.
חשוב לטפל בגוף בשילוב עם עבודה רגשית מכיוון שרגשות מודחקים משחקים תפקיד נכבד בכל הקשור למחלה.

במקרה של רון הטיפול עבד יחסית מאוד מהר, הוא שיתף פעולה באופן מלא בין אם בטיפולים הדו שבועיים בשלב הראשון, בנטילת הצמחים במינון גבוה מאד, בשינוי התזונתי, בשימוש במשחות בסיניות ואף בעבודה הרגשית.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה