ריכוז שאלות-תשובות בנושא טיפול ברפואה סינית


6 בפברואר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

לפניכם 5 שאלות שריכזתי מתוך האתר  www.sheelot.co.il בנושאים של בעיות בקיפה, ציסטה, חרדות אחרי לידה, פיסורה ועצירות – ותשובות על הדרך בה הרפואה הסינית יכולה לטפל בהן:

1) מהם צימחי המרפא ותוספי המזון לבעיית דלקת גסטריטיס בקיבה ומהו הטיפול הטוב ביותר לחיסול החיידק הליקובקטור פילורי?
הלוקים בבעיה זו סובלים מצרבות באזור הקיבה , המקרינות לעיתים כאב לגב.
החומציות היא המקבילה לאש בקיבה ברפואה הסינית.

בעוד הרפואה המערבית נותנת את המענה באמצעות אנטיביוטיקה שמטפלת אך ורק בחיידק, הרפואה הסינית מטפלת בשורש הבעיה – החומציות. בעזרת צמחים ושינוי של הרגלי התזונה (הימנעות מאכילת אוכל שומני ומטוגן), החומציות בקיבה יורדת, והבעיה איננה חוזרת על עצמה, כפי שעשוי לקרות כאשר הטיפול הוא אנטיביוטי.

2) הופיעה לי בשנית ציסטה על הכבד בגודל של 2 ס"מ. בבדיקת האולטרה סאונד נאמר לי כי הכבד שומני. מה ניתן לעשות?

כבד שומני מצטבר בחלל הבטן, בעיקר אצל גברים להם שומן בטני (סוג השמנה המאפיין בעיקר גברים),  אנשים בעלי לחץ דם גבוה או אלו הנוטלים תרופות כדרך קבע (התרופות עוברות דרך הכבד ועלולות להסב לו נזק).

יש לנקות את הכבד על ידי המסת השומן החוצה, דרך השתן והצואה. הניקוי נעשה על ידי צמחים, המנקים את החום והלחות מהכבד ואף נתמך בתזונה תואמת ודיקור סיני. ניקוי כבד אורך שלושה חודשים בממוצע, ומומלץ לעשותו אחת לשנה בכדי למנוע בעיות בריאותיות עתידיות.

3) אני סובל מזה כחודש מפיסורה. לאחר טיפול במשחות ואמבטיות, מצבי לא התקדם. אשמח להמלצה על דרך לטיפול בבעיה.

לפי הרפואה הסינית, פיסורה אינה נחשבת לבעיה חיצונית מקומית בלבד, למרות שמדובר בקרע בפי הטבעת. לפיכך, טיפול מקומי בלבד הנעשה באמצעות משחות לא יסייע בפיתרון הבעיה. בכדי לפתור את הבעיה, בנוסף למשחות,  יש לטפל במקור הבעיה – מערכת העיכול, שכן הבעייתיות המביאה לפיסורה נוצרת כאשר האוכל עובר דרך המעי הגס או הדק.

את מערכת העיכול יש "לתקן" על ידי מניעת המשך השילשולים או העצירויות באם הם קיימים. בנוסף צמחים ותזונה נכונה ישפרו את מצבה של מערכת העיכול. חשוב להקפיד לא לאכול אוכל חריף ומטוגן ולא להרבות באכילת מוצרי חיטה – לחמים, בצקים וסוכרים, הגורמים לעודף חום ולחות.

4) מזה תקופה ארוכה אני משתמשת בטיפות יובלקס וסופרלקס לעצירות וכך נוצר מצב שכשאני לא לוקחת אותם הקיבה שלי פשוט לא עובדת. מה יכול להועיל לי?

שימוש במשלשלים מדיי פעם עדיף על פני עצירות מתמשכת, מאחר והוא משחרר את הרעלים, במקום שאלו ישארו בגוף. אולם, נטילת משלשלים על בסיס קבוע ויום-יומי, מביאה לכך שאין פריסטלטיקה, כלומר, אין כיווץ ושחרור המניעים את הצואה אל מחוץ לגוף. המשמעות היא שלמעיים את את הכוח (צ'י) לדחוף את הצואה אל מחוץ לגוף, מה שהופך אותם למעיים עצלים.

ראשית, יש לטפל במערכת העיכול באמצעות תזונה העשירה בסיבים תזונתיים כמו ירקות מבושלים וקטניות. שנית , יש לטפל במעיים באמצעות נטילת צמחי מרפא המביאים לכיווץ שמניע את המעיים.

הטיפול הסיני, בשני מישורים אלו, מחזיר למעיים את הכוח לעבוד עצמאית ללא תלות בגורמים חיצוניים.

5) ברצוני לדעת איזה טיפול אלטרנטיבי יוכל לעזור לדיכדוך לידה. אני כבר כמעט 8 חודשים לאחר,ועדיין יש לי הבזקים שכאלה.

בעוד במערב ההתמקדות לאחר הלידה היא בתינוק, בסין ההתמקדות לאחר הלידה היא בטיפול באם – מאחר ויודעים שהיא זו שתטפל בתינוק.
הלידה מביאה לאובדן רב של דם ונוזלים. מעבר למשמעות החיובית של התחדשות הדם בגוף, האובדן דם בלידה גורם  לחוסר דם וצ'י שדכדוך הוא אחד מתוצרי הלוואי שלהם.

לפיכך, על האישה ליטול צמחי מרפא הבונים דם בכבד, ואף במקביל לעשות זאת באמצעות תזונה :
אכילת כבד, אוכל בשרי, עוף, דגים, מנת חלבון חי עם ירקות מבושלים, תבלינים חיים שבונים דם ועוד. טיפול ממוצע אורך כשמונה שבועות וברגע שאין חוסר, ייפסק אף הדכדוך.

3 תגובות עד עתה

  1. ויוי
    #1

    האם שמעתם על הכוס שמוציאה מינרלים ומנקה את הגוף משומנים ורעלים?
    האם זה נכון .?

  2. דר' רויטל שבי
    #2

    לא שמעתי על זה
    לא בטוחה שזה קשור לרפואה סינית
    אולי זה משהו ברפואה מערבית הוליסטית

  3. תמציות פרחי באך
    #3

    רויטל היקרה
    תודה רבה על פוסט פשוט מעולה וממצה. התשובות שלך פשוטות ומאוד ממוקדות.
    תודה רבה

    גולן

הוספת תגובה