טיפול באטופיק דרמטיטיס באמצעות רפואה סינית


3 בינואר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

עדי הגיעה למרפאתי כשהיא סובלת מאטופיק דרמטיטיס המלווה בשלפוחיות וגירודים חזקים, מזה כשש שנים.

מהי אטופיק דרמטיטיס?

אטופיק דרמטיטיס , המכונה גם 'אסטמה של העור', היא תופעה דלקתית , הנפוצה בעיקר בקרב מי שבעברם הרפואי אסטמה ונטיה לאלרגיות. כמו כן, היווצרותה עשויה להיגרם בשל נטיה גנטית.

מי שבדומה לעדי, סובל מאטופיק דרמטיסיס, סובל למעשה מפריחה המושפעת מאופן פתיחתן וסגירתן של נקבוביות העור. הסבל מתבטא בגרד איום, אותו ניתן לחוש על הפנים, בקרקפת, בכפות הידיים והרגליים.

במצבי קיצון דוגמת שינויי טמפרטורה, לחץ , כשהגוף מתאושש ממחלה, לאחר אכילת מזונות מסויימים או נטילת תרופות מסויימות, התופעה מחמירה.

התופעה יכולה להופיע בכל גיל ואף שכיחה בקרב תינוקות ובגיל הילדות.

הרפואה הקונבנציונלית מטפלת בתופעה זו במשחות המבוססות על קורטיזון – מה מביא לתופעות לוואי וכמובן אינו מומלץ במיוחד עבור ילדים ותינוקות.
כיצד ניתן לטפל בתופעה בעזרת רפואה סינית?

את טיפולה, התחילה עדי באוגוסט 2010. היה זה טיפול ששילב בין דיקור, צמחים והתאמה תזונתית על פי עקרונות התזונה הסינית. עקרונות התזונה הסינית כוללים בין היתר אכילת ירקות, חלוקה לארוחות קטנות, איזון בין טעמים, אכילת אוכל חי שאינו מעובד או משומר, התאמת קור או חום המזון לטמפרטורת הגוף וכו'.

תוך שבוע פסקו הגירודים של עדי, שכן המטרה הראשונית של הטיפול היא להקל ככל האפשר על תופעת הגירוד ולהביא למניעת התפשטותה של הפריחה, זאת בעזרת הדיקור וצמחי המרפא הסיניים.

לאחר חודש חל שיפור ניכר במצבה הכללי של עדי, בו ניתן להבחין בתמונות על פי ההבדלים של לפני ואחרי הטיפול, אותו השגנו בעזרת השילוב של דיקור סיני וצמחי מרפא, עם תזונה, המבוססת על עקרונות התזונה הסינית , שחיזקה את המערכת החיסונית של עדי וסייעה להחלמתה.

כיום, חמישה חודשים אחרי הטיפול, עדי כלל לא סובלת מאטופיק דרמטיסיס בידיים או ברגליים. בקרב חלק מהמטופלים ההחלמה מהירה אף יותר לעומת זו של עדי. כך או כך חשוב להיפגש עם המטופל גם לאחר הטיפול בתופעה, על-מנת לוודא כי האיזון לא יופר בשנית.

אטופיק דרמטיטיס – לפני

אטופיק דרמטיטיס – אחרי טיפול של חודש בלבד ברפואה סינית חל כבר שיפור משמעותי

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד