סיבות לטיפול בבעיות כאב בעזרת הרפואה הסינית


15 בנובמבר 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כיום בעידן של התקדמות מואצת בעולם הרפואה, קיימות שיטות רבות ומגוונות המציעות פתרונות לטיפול בכאב. חלקן מעולם הרפואה המערבית וחלקן מהרפואה המשלימה על סוגיה. קיים בלבול רב סביב הנושא וחלק מן האנשים אינם מודעים ליתרונות הבולטים של הרפואה הסינית בכל הקשור לטיפול בכאב. מטרתי בפוסט זה היא לציין את הסיבות הבולטות לטיפול בכאב בעזרת הרפואה הסינית.


12 סיבות בולטות לטיפול בכאב בעזרת הרפואה הסינית

1. מתן פיתרון קבע – הרפואה הסינית מציעה לא רק פתרון סימפטומטי זמני לכאב, אלא אף יותר מכך –  פתרון קבע שמטפל הן בסימפטום והן בגורמים לו, כך שמרבית הסיכויים שההשפעה של הטיפול תאריך ימים.

2. יעילות הדיקור הסיני – מבין כל השיטות של הרפואה המשלימה וחלק נרחב מהשיטות של הרפואה המערבית, הדיקור הסיני הוכיח יעילות מקסימלית לטיפול במספר רב ביותר של בעיות כאב, על פי מחקרים מדעיים וסטטיסטיים מחמירים ביותר.

3. ללא תופעות לוואי – בהשוואה לטיפולים של הרפואה המערבית (חודרניים ולא חודרניים כדוגמת תרופות) אין לטיפול בדיקור תופעות לוואי וכן שום חומר זר איננו חודר לגוף.

4. פיתרון בעיות הנלוות לכאב לשם השגת איזון – המטרה ברפואה הסינית הינה לאזן את המטופל בכל הבחינות שנוגעות לבריאות, ועל כן אם מתלוות לכאב בעיות בריאות נוספות, גם כאלו שלכאורה אינן קשורות לכאב , מטפלים גם בהן.

5. בחינה הוליסטית של הכאב – כחלק מן הרפואה המשלימה, הרפואה הסינית מסתכלת על הגוף בצורה הוליסיטית וכוללת מבחינת החיבור ההדוק שבין הגוף והנפש. כלומר, ישנה התייחסות לנושא הפיזי – הכאב, גם מהבחינה הנפשית.

6. מענה לטיפול מיידי או ממושך – את הטיפול ניתן לבצע כמענה ראשוני לכאב אקוטי וחריף או כמענה לכאבים כרוניים מתמשכים.

7. הטיפול אינו כואב – בדיקור נעשה שימוש במספר מצומצם של מחטים קטנות ודקות ועל כן הטיפול איננו כואב כלל.

8. ניסיון ומחקר מתועד של אלפי שנים בטיפול בכאב – לרפואה הסינית בתור הרפואה המתועדת העתיקה ביותר בעולם, ישנו ניסיון מתועד של למעלה משלושת אלפים שנה ,כאשר בין היתר קיים תיעוד נרחב ביותר על טיפולים מוצלחים בתחום הכאב.

9. שימוש הרפואה המערבית בדיקור סיני – עולם הרפואה המערבית מספק בעצמו הוכחה נוספת ליעילות הדיקור בכלל ובטיפול בכאב בפרט, בהכניסו את הדיקור הסיני למערכות הבריאות שלו. כים ברוב בתי החולים בארץ, בכל קופות החולים ובמרבית מרפאות הכאב מוצע טיפול של דיקור סיני. כמו כן, ישנן עדויות מארה"ב ואנגליה על שימוש בדיקור סיני לטיפול בכאב במסגרת הצבא.

10. טיפול חוצה גילאים – הטיפול ברפואה הסינית מתאים לכל שכבות הגילאים מתינוקות ועד קשישים וניתן לבצעו במקביל לכל סוגי הטיפולים האחרים (קונבנציונליים או לא), כך שהוא לא מתנגש או מפריע לאף אחד מהם.

11. טיפול המתאים לכל סוגי הבעיות והכאב – הטיפול מתאים לכל סוגי הכאבים ללא קשר למקור הגורם לכאב (כאבי ראש, כאבי בטן, כאבים נוירופטיים, כאבי ראש, כאבים אורטופדיים ועוד).

12. פיתרון מוצלח גם במצבי קיצון – הרפואה הסינית ידועה בהצלחות שלה בתחום הכאב גם כאשר המצב נראה אבוד ואין למערכת הרפואית כל פתרון מוצלח. כמו כן, במקרים רבים היא ידועה בתור כזו שביכולתה למנוע ניתוחים.

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד