הדיאטה הסינית101


17 באוגוסט 2014 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

הדיאטה הסינית??נשמע מפחיד, כאלו צריך לאכול אוכל מוזר עם דברים שאנחנו לא אוכלים במערב ובכלל, נשמע כמו משהו שאנחנו לא רוצים אפילו לשמוע עליו.

האם זה נכון?

חד משמעי לא.

ההבדלים בין הדיאטה הסינית לדיאטה המערבית או המערבית הוליסטית הם בחשיבה עצמה.

כלומר, הדיאטה המערבית הקלאסית היא לשמור על אחוזי שומן נמוכים ומספר מועט של קלוריות. לא משנה כמות הכימיקלים באוכל כל עוד אנחנו לא אוכלים שומן ושומרים על כמות הקלוריות.

בתפיסה המערבית ההוליסטית הדיאטה היא כבר בריאה יותר, מיצי פירות וירקות כדי להוסיף ויטמינים, ניקוי הגוף, אוכל נקי יותר מכימיקלים (אורגני) או אוכל לא מבושל.

הדיאטה הסינית אומרת לכל אחד ולכל מצב יש  את הדיאטה המתאימה לו.

הדיאטה המערבית והמערבית הוליסטית  תעזור לירידה במשקל אם אנחנו צעירים ובריאים ומערכת העיכול שלנו פועלת. כלומר, צריך שיתוף פעולה של מערכת העיכול כדי שהדיאטה תעבוד.

בגלל העובדה הזאת בחורות צעירות יכולות לספור קלוריות או לעשות דיאטת מיצים ולרדת במשקל. באיזה שהוא גיל הן כבר לא מצליחות ממש לרדת במשקל אפילו שהן שומרות על התפריט ולפעמים אפילו עולות במשקל מדיאטה שכזאת. (מגיל שכבר יש עייפות החומר 35 ומעלה).

אז מה זה בעצם עיכול ואיך הוא קשור להשמנת יתר?

עיכול היא פעולה של איברי העיכול כגון הטחול והכליות, ששורפות אנרגיה מסויימת בזמן מסויים. כלומר כמה קלוריות או אנרגיה הגוף שורף בשעה? אם הפעולה הזאת היא איטית אז יש לנו נפיחות וגזים ו או כאבי בטן, עלייה במשקל מהירה, חוסר פעילות בלוטת התריס עייפות וכו.

ודרך אגב אין שום קשר בין פעולת העיכול לפעולת מעיים. (כמובן שחשוב מאוד שלא יהיו בעיות מעיים בזמן שאנו רוצים לרזות).

אז מה נחשב לדיאטה נכונה?

בעצם בדיאטה נכונה אנו אמורים לספק לגוף שלנו את כל הויטמינים והמינרלים (ברפואה הסינית אנו קוראים לזה צ'י) ואז הוא יכול לשרוף את האנרגייה בצורה נכונה וכתוצאה מכך אין בעיות של עלייה במשקל וגם אין את כל התופעות לוואי שיש בהשמנת יתר.

בגיל מסויים, נאמר בממוצע לאישה מעל גיל 35-40 יש כבר חוסר של צ'י באיברי העיכול ולכן באותה כמות של קלוריות שהיא אכלה עד עכשיו היא כבר תתחיל לעלות במשקל.

חוסר צ'י של העיכול אומר בפשטות סוג של קור באיברי העיכול. ברגע שיש מצב כזה אם נאכל ונשתה אוכל חי, קר ולא מבושל אז רק תרמנו להשמנת יתר ולא עזרנו לה.

במצב כזה אנו צריכים לאכול ההיפך, אוכל שיש בו צ'י כמו אוכל מבושל, אפשר מיצי ירקות אבל כמרק ולא חי וקר ואז הירידה וההרגשה תהייה משמעותית.

במצבים של נשים וגם גברים, (למרות שאנו רואים את התופעה הזאת פחות אצל גברים מכיוון שמערכת ההורמונלית הגברית עוזרת להוספת צ'י לגוף), אנו צריכים לעבוד עם מערכת העיכול, לחזק ולתקן את הפעולה שלה כדי לעזור לה לעשות את עבודתה.

אנחנו לא מתערבים למערכת העיכול בשום דרך כמו משלשלים ותוספי מזון סינטטים. אין צורך. אנו מתקנים את פעולת העיכול של הגוף וברגע שהמערכת עובדת ביעילות יותר אז העיכול יהיה תקין כלומר, ומשם הדרך קלה יותר.

אם נקח לדוגמא אישה בת 40 שיש לה כבר בעיות עיכול והשמנת יתר ונפיחות בבטן, ונתן לה לשתות מיצים מירקות ופירות ונגרום לה לשלשל עדיין היא תעלה במשקל ולא תרד ועדיין יהיו לה כאבי בטן ונפיחויות. המשקל בכל מקרה לא ירד. אז גם התאמצנו וגם לא ירדנו.

כמה זמן צריך למערכת העיכול לעבוד ביעילות?

כמובן שכל מקרה לגופו, אבל ברפואה הסינית אנו אומרים שלכל בעיה כרונית אנו צריכים בממוצע שלושה חודשים כדי לאזן ולשפר.

 

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה