4 סוגי המזון הגורמים להשמנה בראי הרפואה הסינית


19 ביוני 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

משקל עודף מהווה סכנה עבור גוף האדם. הרפואה הסינית רואה את מקור העלייה במשקל בסיבות שונות, אחת מהן היא סוגי המזון הנצרכים.

רפואה סינית רואה מספר סיבות להשמנה: אכילת יתר, מניעים פסיכולוגיים, הפרעות הורמונליות, גנטיקה והפרשת הורמון האינסולין בגוף האדם. גורם נוסף ומכריע הוא סוג המזון שצורך האדם. טיפול ברפואה סינית מתייחס למזונות ספציפיים כאל בעייתיים וגורמים לעלייה במשקל. נתמקד במספר סוגים של מזונות כאלו: אוכל מעובד, חלב, חיטה, סוכר ומלח.

1. אוכל מעובד

מדובר באוכל מקופסת שימורים למשל או אוכל שעובר תהליך, כמו דגני בוקר. גם עוגיות ומאפים נכללים בקטגוריה הזו. מזון מעובד ותעשייתי, כמו שימורים, ממתקים ומשקאות מלאכותיים, הוא חסר ערך תזונתי ומזיק לגוף. מזון כזה הוא משולל אנרגיה ומפריע לתהליך הפקת האנרגיה המתבצע בגוף. ככל שהמזון טבעי, הוא מסייע לתהליך הפקת האנרגיה בגוף. מזון טבעי ככל הניתן מכיל אנזימים שמסייעים לפירוק המזון ולקליטת המרכיבים החיוניים שבו.

2. מוצרי חלב מהחי

רפואה סינית רואה בחלב גורם שמפריע אף הוא למשקל תקין. האנזימים בגוף שמפרקים את הסוכר שבחלב (לקטוז) מתחילים להיעלם בגיל שנה, ולאחר מכן קיים קושי בפירוק. החלב מכיל ריכוז גבוה של הורמון גדילה והדבר עלול לעודד תאים סרטניים. ריבוי הזרחן מפריע לניצול הסידן וגורם לו להיות מופרש ע"י הכליות. כמו כן, החלב מפריע בספיגת ברזל ומכיל הורמונים שמשנים את המאזן ההורמונלי התקין בגוף. חלב מכיל גם אנטיביוטיקה וכימיקלים, ואחוזי המוגלה הגבוהים בעולם נמצאים בו. בנוסף, החלב מעודד כולסטרול. החלב הוא אלרגנט נפוץ ומוביל לבעיות נשימה, לכאבי בטן ולבעיות נוספות.

ראוי לציין בנקודה הזו שהאדם הוא היצור היחיד שממשיך לצרוך חלב מעבר לגיל הינקות, ועוד חלב שמקורו ביצור אחר. ביפן לדוגמא, לא שותים חלב, והתושבים לא סובלים מבריחת סידן בעקבות הזרחן הקיים בו.

3. מוצרי חיטהרויטל שבי - מוצרי חיטה

רפואה סינית מתייחסת גם לחיטה כאל מזון בעייתי. בחיטה יש חלבון חדש הנקרא "גליאדין", שכולם רגישים אליו והוא מגביר תיאבון. החיטה המודרנית עברה שינויים משמעותיים כדי להיות עמידה ומניבה. האינדקס הגליקמי שלה (מהירות ספיגת הגלוקוז בדם) גבוה מאוד. החיטה גורמת לעלייה ברמת האינסולין במהירות, מה שמסייע להפוך שאריות פחמימות לשומנים ומעודד מחלות לב וכלי דם. כמו כן היא גורמת לעייפות של הלבלב ולמחלת הסוכרת.

בחיטה ישנה נוכחות גבוהה של גלוטן שמקשה על העיכול וגורם לנפיחות בבטן, או לרגישות לגזים ולכאבים, לבעיות בשיווי משקל, בזיכרון ועוד. לעומת החיטה, כוסמין ודוחן הם פחות אלרגניים, מייצרים פחות ליחה וקלים יותר לעיכול. דוחן אינו מכיל גלוטן ומכיל חומצות שומן חיוניות. הוא עשיר בסיבים, פי שניים מאורז, ועשיר בוויטמינים ובמינרלים.

4. סוכר ומלח

הרפואה הסינית רואה בסוכר ובמלח גורמים לעלייה במשקל גם כן. הטעם של הסוכר עלול לגרום לאדם לרצות לאכול יותר, מלבד הנזקים הבריאותיים שבו. המלח גם הוא גורם לאדם לרצות לאכול יותר ומכאן הדרך להשמנה קצרה. המלח מכיל נתרן, שגם נמצא בסוגי מזונות רבים, ועלול להיות מסוכן. מהסיבות האלה, מומלץ להפחית משמעותית את צריכת הסוכר והמלח.

צפו בהרצאה הנוגעת להרגלי האכילה שלנו:

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה