רפואה סינית ויתרונותיה בטיפול בכאבי בטן


12 ביוני 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כאבי בטן הם בהחלט חוויה לא נעימה. בטן כואבת עלולה לפגוע בתפקודנו היומיומי, לגרום לנו להיות לא במיטבנו ובעיקר ללכת לשירותים בלית ברירה. הרפואה הסינית מציעה פתרונות שונים להתמודדות עם כאבי בטן.

הסיבות לכאבי הבטן רבות ומגוונות, על פי הרפואה הסינית. ככלל, הרפואה הזו עוסקת בתורת האברים וכל איבר הקשור בעיכול, עשוי להיות קשור לכאבי הבטן. במקרה הספציפי של כאבי בטן, גם אברים פנימיים כמו טחול, כבד ומעיים קשורים לעיכול האוכל. עם זאת, כאב בטן עלול להיגרם גם מווירוס, כפי שאנו מכירים.

רויטל שבי - רפואה סינית בכאבי בטן

הרפואה הסינית מציעה טיפולים שמתגברים על כל סוגי כאבי הבטן, גם בכאלו שנגרמים מווירוסים וגם בכאלו שנחשבים כרוניים. במקרה של כאבים כרוניים, יינתן טיפול ממושך ויעיל מאוד. הטיפול בשיטה הזו שונה לגמרי מהטיפול הניתן ברפואה המערבית. אם ברפואה המערבית ניתנים עזרים לשיכוך הכאב, ברפואה הסינית הטיפול הוא בשורש הבעיה.

השיטות להתמודדות עם כאבי בטן מתמקדים בשלושה מישורים: צמחים, דיקור סיני ותזונה, וכל טיפול יכיל בדרך כלל את שלושת המישורים האלו. עם זאת, יש לזכור שלכל אדם שיטת טיפול אחרת המתאימה לו, שכן המטרה היא לא לטפל במחלה, אלא באדם עצמו.

רפואה סינית היא רפואה המבוססת על תזונה, ולכן זהו פן חשוב מאוד שיש להקפיד עליו. כשמטופל סובל מכאבי בטן, מבוצע אבחון של הגורמים לבעיה, ולפי זה יותאם לו הטיפול התזונתי הנכון. באופן כללי, מומלץ להימנע ממספר מזונות, שגורמים לתסיסה במערכת העיכול, כמו למשל מוצרי חלב, חצילים ותפוחי אדמה.

אחד הטיפולים שמציעה הרפואה הסינית במקרה של כאבי בטן, הוא מוקסה – סוג של צמח שהעשן שלו נכנס לנקודה מסוימת בגוף ומפיג את הכאב). בכאבי בטן בדרך כלל השיטה היא מוקסה מג'ינג'ר או ממלח באזור הבטן. העשן שנוצר כתוצאה מהפעולה נכנס לנקודות ספציפיות ומשפיעות מיידית על הכאב.

מהו טיפול מוקסה? צפו בסרטון המדגים טיפול:

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה