יתרונות הדיאטה הסינית


28 במרץ 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

תזונאים מכל רחבי העולם תומכים בדיאטה הסינית וגורסים כי היא יכולה לפתור בעיות משקל עודף ברחבי העולם המערבי.

זה יישמע מפתיע, אך ברחבי אנגליה ומדינות נוספות באירופה לא מאמינים במזון הסיני. לדעתם הבשר והאורז גורמים לעלייה במשקל ולבעיות לב. אך למעשה ההפך הוא הנכון. האוכל הסיני בריא יותר ומקנה דרך חיים בריאה יותר ומאריכה חיים. לדברי תזונאית בכירה הסינים לא סופרים קלוריות, האוכל הסיני לא גורם לעלייה במשקל. לפניכם כמה מהעצות המובילות לשמירה על איכות חיים ובריאות בעזרת המזון הסיני.

רויטל שבי - יתרונות הדיאטה הסינית

רויטל שבי – יתרונות הדיאטה הסינית

– הפסיקו לספור קלוריות: למעשה, לסינים אין הגדרה מדויקת לקלוריות. הם מתייחסים לאוכל כאל תזונה ולא כאופציה לעלייה במשקל. למעשה, בסקר שנערך בשנות התשעים נמצא כי הסינים צורכים 30% יותר קלוריות מהאמריקאים, אך הסוד שלהם טמון בעובדה שהם נמנעים מסוכרים ומזון מהיר, להבדיל מהאמריקאים.

– חישבו על ירקות כחלק עיקרי מהמנה: כדי ליצור לעצמכם ארוחה בריאה, מזינה ומשביעה חשוב לדעת לשלב ירקות בכל ארוחה. אפשר לשלב חלבונים ופחמימות. בירקות אין הרבה פחמימות, אך הן בהחלט יכולות להיחשב כמנה.

– איכלו עד אשר אתם מרגישים מלאים: הסינים אוכלים עד אשר הם שבעים ורק אז הם מפסיקים. כאשר תאכלו מנה מאוזנת בחלבונים ופחמימות, תהיו מסוגלים לאכול עד שתשבעו, אך השילוב של סוכרים רבים ומזון שמן גורמים לכם לאכול יותר בזמן קצר יותר עד אשר הגוף מבקש מכם להפסיק.

– מזון נוזלי: מרק, או מנות המבוססות על מרק הוא מתנה לכל ארוחה. לעתים המנות הדיאטטיות יכולות להיות יבשות לחלקנו, ואנו מפצים על כך בשתיית נוזלים בזמן הארוחה או לאחריה, לכן מרק טוב מכסה מבחינתנו את הנושא של הנוזלים.

– שלבו ין ויאנג במטבח שלכם: ארוחה סינית טובה מאזנת בין הין ( מזון רטוב ולח) לבין היאנג (יבש ופריך). מזון הין מקרר את הגוף ואילו היאנג מחמם אותו יותר. חלוקה נכונה של המזון בארוחה יכולה להועיל לדיאטה ולתרום להצלחתה.

– שתו תה ירוק: בסיום הארוחה, או במהלך היום ליגמו תה ירוק. התה הירוק מחסל רעלים, נגיפים ווירוסים ואף מרגיע רעב שמתפתח. כחלק מהסגולות שלו הוא אף מונע מחלות לב ומחלות נוספות.

 

שמירה על אורח חיים בריא, התעמלות ואכילה נכונה בעזרת הדיאטה הסינית מהוות חלק מהדרכים לחיים ארוכים ובריאים. אמצו את סגולות הדיאטה הסינית ושפרו את חייכם.

 

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה