ניתן לטפל בלחץ דם גבוה על ידי הרפואה הסינית


7 בפברואר 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

בעיות הלחץ דם משפיעות על אחוז גדול מאוד באוכלוסיה. גם לזה מצאה הרפואה הסינית פתרון שיכול להקל על רבים מאלה הסובלים מכך.


אנו לא מודעים לכך, אך רבים באוכלוסייה סובלים כיום מבעיות לחץ דם גבוה. זוהי תופעה הנמצאת בעלייה מתמדת הנגרמת בעקבות מתח נפשי, זיהום מהסביבה, הרגלי תזונה לקויים ועוד סיבות נוספות. אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה עלולים לסבול בנוסף מהפרעה בתפקוד הגופני ומצבם הבריאותי עלול להתדרדר.

הרפואה הסינית נכנסת לתמונה
הרפואה הסינית מתארת לחץ דם גבוה מהרגיל בתור חוסר איזון בין yin-yeng. זה נגרם בעיקר בעקבות מתחים מיותרים, לחצים וכעס. הסימפטומים הנ"ל גורמים למערכת הסימפטטית לפעילות יתר ולגוף להיות במצב של דריכות מוגברת וזו תופעה שלתקופת זמן מחלישה את האיברים. האיבר אשר אחראי על זרימה הרמונית של כלל האנרגיה בגוף הוא הכבד. תחושות טינה, כעס, לחצים ומתחים בעלי השפעה ישירה על התנועה ההרמונית של הכבד ופוגעת בכל התפקוד.

אם ניגע בנושא הפיזי דרך הכבד עוברים רעלים רבים שנספגים לגוף, וזה לא משנה אם מדובר ברעלים שעברו דרך מערכת הנשימה, או מערכת העיכול. חומרים כמו אלכוהול, תרופות, חומרים כימיים שונים אשר מוספים אל המזון ועוד. הכבד אמור לפרק את הרעלים, אך אם נעמיס עליו רעלים התפוקה שלו תרד ונישאר עם יותר רעלים בגוף ובכבד. העומס הזה מפריע להרמוניה של תנועת האנרגיה בגוף, ואף יכול לגרום לחימום יתר של המערכת כולה.

הרפואה הסינית דנה ב"אש הכבד" זהו סינדרום אשר תסמינים הם אודם, יובש וגירודים בעיניים. תסמינים נוספים הם נטייה לכעסים, עצירות, כאבי ראש. ההגדרה המערבית של יתר לחץ דם מתאימה לסינדרום הזה.

רויטל שבי - דיקור סיני לטיפול בלחץ דם גבוה

רויטל שבי – דיקור סיני לטיפול בלחץ דם גבוה

על מנת לקבל תוצאות אופטימליות יש לשלב צמחי מרפא, דיקור ושינויים תזונתיים

  •   צמחי מרפא: הרפואה הסינית דנה בפורמולה של צמחים סיניים. את המתכונים האלו משנים במינוני צמחים וע"י שינוי מספר מרכיבים על מנת להתאים אותם במיוחד עבור המטופל. צמחים אלה מסייעים באיזון לחץ הדם, ועוזרים לשקם את האיברים שניזוקו. ישנה פורמולה בסגנון long dan xie gan tang המסייעת לקירור הכבד וכך להוריד את לחץ הדם.

 

  •    שינויים בתזונה: אנו לא עוצרים לחשוב מהן ההשפעות השונות של המזון אותו אנו אוכלים. ניתן לבנות תפריט אישי, שיתאים להעדפות האישיות של כל אדם לפי האבחנה הסינית. חשוב להפחית מזון אשר מכיל כימיקלים כמו צבעי מאכל, מונוסודיום גולוטומט, משפרי טעם למיניהם וחומרים משמרים, תבלינים חריפים המחממים את הגוף, אלכוהול המשפיע לרעה על הכבד מאחר והוא מתפרק בכבד וכל מזון העשיר במלח.

 

  •   אקופונקטורה: הרפואה הסינית גילתה תודות למחקרים שנמשכו אלפי שנים נקודות ספציפיות בגוף האדם אשר משפיעות על כל מערכות הגוף. ע"י לחיצה מדויקת על אותן נקודות בעזרת שיאצו, חימום עם צמחים ודיקור אפשר לקבל תוצאות משביעות רצון. השימוש במחטים דקיקות מאזן את יתר לחץ הדם ומקל על סימפטומים נלווים.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה