דיקור סיני לטיפול בבעיות ברכיים


27 בינואר 2013 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

רבים מהאנשים מתייחסים לדיקור סיני ולרפואה הסינית כפתרונות הטובים ביותר לטיפול בכאבים השונים. הכאב עליו מלינים רבים הוא כאב ברכיים שהופך בשנים האחרונות לנפוץ מדי.
כאבי ברכיים הפכו לבעיה אצל רבים מהאוכלוסייה. בין אם כתוצאה מפציעה, נקע או מתיחה, הרמת משא כבד מדי והפעלת לחץ על הברכיים, משקל עודף, ביצוע התעמלות ללא בדיקות רפואיות מקדימות, טיפוס במדרגות ואולי אפילו בעיות קור המשפיעות על הגב ועל הברכיים. גם הגיל משחק תפקיד בנושא וכמובן נושא של מחלות, כאשר רבים סובלים מדלקת מפרקים שמשפיעה על בעיות הברכיים ומחמירה כאבים.

אל בעיות הברכיים מתלוות לרוב נוקשות באזור הברכיים, נפיחות, חולשה כללית של הגוף ואדמומיות באיזור הברכיים. תיתכן רגישות מסוימת למים קרים, בעיות בהליכה ובטיפוס ושמירה על יציבות הגוף. הרי הברכיים מסייעים לנו לשמור על איזון. במידה וקיימת בעיה בשמירה על יציבות, תיתכן החמרה במצב הפציעה בברכיים.

מומלץ לטפל בבעיות הברכיים באמצעות הדיקור הסיני או בשימוש  של צמחים טבעיים על מנת לעזור. דרך טובה לטפל בבעיות הברכיים בעזרת דיקור סיני כוללת כמה נקודות המקיפות את הברך בנוסף לכמה נקודות הנמצאות בגוף. ההעדפה באיזה נקודות לטפל קשורה לכמות הרגישות בהפעלת הלחץ על אותן נקודות.

בזמן שהוכנסו אל הנקודות הנבחרות בברך מספר מחטים דקות, מועבר זרם חשמלי קל אל המחטים על מנת לשפר במעט את הגירוי ואת האפקטיביות של הטיפול. במידה וקיימת רגישות מסוימת למים קרים באיזור הברך אנו משתמשים בעשב "מוקסה" אל ראשו של מחט הדיקור מה שמאפשר לחמם את נקודת הדיקור ולסייע בהקלה על הכאב.

השימוש בנוסחות טבעיות של צמחים מגיעות בכמה אפשרויות טיפול. במקרה של פציעות צמחים אלה מגיעים בשילוב על מנת להקל בנפיחויות ואיחוי רקמות. צמחים כמו  mo yao, ru xiang   מהווים בחירה ראויה ופופולרית.

תדירות הטיפול תלויה בחומרת המצב. רצוי שלא להזניח את הטיפול בבעיות הברכיים ולפנות לדיקור סיני כאשר חשים בבעיות בברכיים. ייתכן ותצטרכו לבצע טיפולים פעם או פעמיים בשבוע, כאשר במידה והמצב חמור יותר על מנת להקל על הפציעה ולשפר את מצב הברכיים רצוי לבצע טיפול ארוך טווח.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה