טיפול בנזלת כרונית לילדים ותינוקות מגיל חודשיים


9 בספטמבר 2012 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

סינוסיטיס כרוני לילדים ותינוקות אינו חוויה נעימה. מדובר בסבל עבור התינוק. קיימות דרכים ברפואה לטפל ולהפחית בכאב, ראשית יש לטפל בסימפטומים המתעוררים.

רקע ואבחון:

סינוסיטיס כרוני הוא מצב שבו מתפתחת דלקת ונפיחות בחללים שנמצאים סביב המעברים של האף (ומכאן השם סינוסיטיס לסינוסים). הליחה מצטברת בסינוסים וכתוצאה מכך אין ניקוז של הליחה החוצה. הסימפטומים הקשורים בסינוסיטיס הם חוסר יכולת לנשום מהאף, נפיחות סביב העיניים ו או בפנים, ייתכנו גם כאבים בראש ו/או בפנים. סינוסיטיס כרוני יכול להתפתח כתוצאה מזיהום כלשהוא או מגידול של הסינוסים (פוליפים בחלל האף), או כתוצאה ממחיצות אף מעוותות. סינוסיטיס כרוני ימשך מעל שמונה שבועות והוא חוזר ונשנה.

אופן הטיפול (ברפואה מערבית) :

הטיפול בסינוסיטיס האקוטי הוא על ידי מתן אנטיביוטיקה. לעומת זאת, לסינוסיטיס הכרוני הטיפול יהיה סטרואידים ברוב המקרים, בד"כ כתרסיס אף. ישנם מקרים בהם אופן הטיפול הוא כירורגי כדי לנקות את המוגלה מהסינוסים.

טיפול המקל על התינוק

דרכי מניעה:

מקורו של הסינוסיטיס הכרוני הוא אלרגנים נפוצים הגורמים ישירות לחומרת הדלקת ברירית האף. חשוב מאוד שסביבת החולה בסינוסיטיס כרוני לא תהיה עם אחוזי לחות גבוהים. על פי הרפואה הסינית הדרך החשובה ביותר למניעת סינוסיטיס היא מערכת העיכול ומערכת החיסון. מערכת העיכול בונה את מערכת החיסון שלנו. ברגע שמערכת החיסון חזקה בגוף היא תוכל להתגבר על הלחות בסביבתנו. התזונה שממנה צריך להימנע כדי לא לסבול מסינוסיטיס כרוני היא- הפחתה משמעותית של חלב ומוצריו, חיטה לבנה ומתוקים.

תיאור המקרה:

תינוק בן שנתיים וחצי שסובל מנזלת כרונית. רוב הזמן הנזלת היא שקופה ולבנה ומידי חודש חודשיים הנזלת הופכת להיות צהובה או ירוקה עם שיעול כבד ושלשולים. לעתים מלווה בחום. הטיפול נעשה על ידי דיקור, התאמה תזונתית וצמחי מרפא סיניים. בשלב ראשון התחלנו את הטיפול כאשר הנזלת הייתה ירוקה עם שיעול כבד וחום עם שלשולים. הטיפול החל בניקוי כאשר הוא אכל כמה ימים רק מרק עוף עם ירקות כולל תפוח אדמה ואורז לבן. בו זמנית דקרתי את הנקודות si1  להורדת חום מהגוף, p6 לשיעול, .li4 לנזלת  ו-st 36 לשלשולים. הוא גם קיבל צמחים המנקים את הגוף ומוציאים חום וליחה.

רכיבי הפורמולה הם:

Pinellia phelgm לשיעול
Bi yan pian לנזלת
Ge gen qin lian tang לשלשולים מסוג חום ולחות

תוך כמה ימים המצב חזר לנזלת הכרונית הרגילה. במצב הזה הורדנו מהתזונה מוצרי חיטה, מוצרי חלב ומתוקים ואף הפחתנו בירקות חיים. המיקוד היה אוכל בשרי ומבושל עם קטניות וירקות מבושלים ודגנים מלאים. בנוסף הוספנו תחליפי חלב כגון מוצרי סויה. הדיקור היה בנקודות המחזקות צ'י והורדת ליחה מהגוף.

הצמחים שנתתי לשלב זה היו צמחים המחזקים ומאזנים את הצ'י  xiao yao san
צמחים המורידים ליחה מהגוף שבמקרה הזה זה נזלת שקופה ולבנה      er chen fang.
לאחר חודש עברה הנזלת. הטיפול כלל חיזוק המערכת החיסונית, חיזוק הצ'י ומניעה של התקררות שאצלו גררה כל פעם את הנזלת והתפתחה משם לשיעול ושלשול.

הטיפול נעשה על ידי הצמחים הבאים:
Yu ping fand san לחיזוק המערכת החיסונית
Yin qiao san  מניעה של וירוסים וחיידקים ועל ידי כך מניעה של מחלות. במיוחד בתקופה שהוא הולך לגן או בסתיו ובחורף.
Xiao gao san+ bao he wan  איזון וחיזוק הצ'י וחיזוק מערכת העיכול כדי למנוע היווצרות של ליחה בגוף.

במצב כזה הוא חלה בערך כפעמיים לאורך כל התקופה של שנה. הוא טופל בצמחים ללא אנטיביוטיקה. לעומת לפני הטיפול שהוא היה חולה לפחות פעם בחודש וקיבל הרבה אנטיביוטיקה שהחלישה אותו

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה