עונת הקיץ והרפואה המסורתית


14 במאי 2012 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

רפואה סיניתאני מקווה שאתם נהנים ממזג האוויר החם של הקיץ, אשר יחל עם יום ההיפוך ב-21 ביוני. ביום ההיפוך, אנו נהנים מהיום הארוך ביותר בשנה. הדבר מתרחש כאשר אנרגיית ה"יאנג" היא בשיאה ומעודדת אותנו לעשייה ופעילות במרחב הפתוח. לכן, זה הגיוני לחלוטין שרובנו הופכים לפעילים ונמרצים יותר בקיץ.

הקיץ היא עונה של צמיחה והתבגרות – תקופה שבה כל היצורים החיים משגשגים. הצ'י העליון נע מטה בכדי להפגש עם צ'י האדמה, אשר מאפשר את התפתחותם של כל החיים שסביבנו.

אנו מושפעים על ידי כל חילופי העונות וככל שמזג האוויר ממשיך להשתנות, כך גם מעגלים טבעיים אחרים מבדילים עבורנו בין לילה ליום ובין הירחים. בנוסף, אנו מובלים על ידי השעון הביולוגי שבתוכנו, אשר מווסת את הורמוני הגוף, חילוף החומרים, הצמיחה אל ההתבגרות ועוד.

ברפואה המסורתית, כל הגורמים שהזכרנו נלקחים בחשבון, לצורך ניתוח והבנת מצב הגוף ודרכי הטיפול המומלצות לו, כמו גם "תיאוריית חמשת היסודות" – מתכת, אש, אדמה, מים ועץ. עונת הקיץ מתקשרת עם אלמנט האש.

לפי הכתבים הסיניים, אלו החיים בהרמוניה עם חילופי העונות, נהנים מבריאות טובה יותר וחיים ארוכים. הרמוניה זו, מושגת על ידי התאמת אורח החיים שלנו לכל עונה ועונה.

הקיץ והלב

אלמנט האש מתחבר עם הלב, אשר פעיל יותר במהלך הקיץ. זהו האיבר שיש להתמקד בו כרגע. הלב ממונה על מחזור הדם ועוזר להוליך חמצן ומזון אל שאר חלקי הגוף. לכן, אימון אשר ממריץ את הדם הוא רעיון טוב מאוד. היעילות של הלב, כמו גם איברים אחרים, יכולה להשתפר רבות על ידי תרגילים פשוטים לחלוטין. אחרת, השרירים נחלשים והלב… הוא בסופו של דבר עוד שריר בגוף…

לעולם אינכם מבוגרים מכדי להתחיל תכנית אימונים. נצחו את העייפות, הפחיתו משקל עודף ועוררו את האיברים הפנימיים. אז הגיע הרגע לצאת ולעשות זאת! הקפידו לאכול כמויות מתונות של מזון מקרר כמו מלפפון או אבטיח בחודשי הקיץ החמים ולשתות הרבה מים. היזהרו ממיזוג אוויר בצורה מוגזמת – ההזעה היא המפתח לאימון מוצלח.

הלב, קשור גם לשינה. לפי הרפואה הסינית, הלב מאחסן בתוכו את ה"שן" (המונח הסיני לרוח או מודעות) המתקשר לכוח מנטאלי, רגשות, הבעה וסדר פנימי. אם הלב לא מצליח להכיל את השן בלילה, אזי תסבלו מנדודי שינה. למרבה המזל, הדבר ניתן לטיפול בקלות.

כמו כן, השן מתייחס גם ל"ביטוי" או "מבט". לכן, כאשר אדם בריא, עיניו ינצנצו ויבריקו.

לסיכום, עונת הקיץ מהווה הזדמנות גדולה לכל אחד ואחת מאיתנו לאיזון מחודש של הגוף ולסייע לו להכנס אל מעגל העונות בהרמוניה. ההרגשה הפנימית שלנו, הבריאות הפיסית ואיכות חיינו – תלויים רבות באיזון זה ולכן אל לנו להמעיט בערכו.

הוספת תגובה




2 טראקבקים/פינגים