דיקור סיני לטיפול בדלקת פרקים שגרונית


14 בפברואר 2012 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דלקת פרקים שגרונית, עשויה להיות מאוד לא נעימה ואף מלאת כאב לאלו הסובלים ממנה. למזלם של רבים מהחולים, הדיקור הסיני מציע טיפולים אשר מקלים מאוד על הכאב ובמקרים לא מעטים אף מעלימים אותו לגמרי. זאת, מבלי ליטול תרופות מלאות כימיקלים ומשכחי כאבים העשויים אף לגרום להתמכרות.

רויטל שבי | דיקור סיני | דיאטה סינית

לאור העובדה שהדיקור לדלקת פרקים שגרונית (ראומטית) הוא בעצם חלק בלתי נפרד מהדיקור הסיני המסורתי, הטיפול עוסק בחיזוק הצ’י (אנרגיית החיים הזורמת בכל חלקי גופנו). אם זרימת הצ’י מופרעת על ידי בעיה כלשהי, אז הגוף הופך לחשוף לפגיעות, מחלות וכאבים, כמו גם החלקים בגוף החשופים לדלקת הפרקים השגרונית.

הדיקור הסיני גורם למוח לשחרר אנדורפינים ואנצפלין, משכחי הכאבים הטבעיים של הגוף, העוזרים להקל על הכאב כתוצאה מהדלקת. הדבר גם עוזר לתקן את חוסר האיזון של הצ’י שבגופנו ולהחזירו למוטב. כמובן, הדבר איננו קורה בן לילה ואת ההתקדמות רואים תוך כדי תהליך ולא תוך טיפול יחיד (למרות שלעיתים ניתן לחוש הקלה כלשהי כבר לאחר הטיפול הראשון, אך זוהי איננה ההחלמה).

הטיפול

מעצם שמה, דלקת הפרקים הראומטית פוגעת בעיקר בברכיים, מרפקים, באצבעות ושאר מפרקים אשר נמצאים בשימוש מתמיד,  הטיפול בה מתמקד בעיקר בגידים ועוזר לשחרר ולהרגיע אותם.  בנוסף, הטיפול מסייע לשפר את זרימת הדם באזורים אלו, כיוון שחסמים וזרימת דם איטית עשויה לגרום לנפיחויות שאנו רואים בדרך כלל במקרים שכאלו.

כל אלו, מטופלים על ידי המחטים הדקיקות של הדיקור הסיני. כמובן שלאור העובדה שהרפואה הסינית ראה את בגוף כמכלול, לא מחייב שהמחטים עצמן יונחו באזור הפגוע, אלא ימוקמו לפי תנועת האנרגיה והמקומות האסטרטגיים בגוף.

יתרונות הדיקור לדלקת פרקים ראומטית

תרומתו של הדיקור לגוף לא מתבטאת רק בטיפול בכאב עצמו. במהלך הטיפול, חוזר הגוף כולו לאיזון ותנועת האנרגיה שבו מתחדשת. כך ניתן לראות אנשים אשר עד לא מזמן סבלו מכאבים חזקים ובלתי נסבלים, עוסקים בספורט ונהנים מחייהם. כמו כן, גם המתח הנפשי והפיסי הנוצר כתוצאה מהחולי של הגוף והכאבים, מתפוגג לו עם הזמן.

בתקופת החורף ובעונות המעבר אנו מטפלים בכאבים מסוג "בי" – "BI Syndrome". השם בפין יין אומר בעיקר שהכאבים הם קודם כל קשורים לחילוף עונה ושינויים במזג האויר.
הכאב יכול להיות במקום אחד, נפוח ואדום או נפוח ומלא נוזלים או כאב שעובר מפרק לפרק. זוהי בעיה שכיחה ברפואה הסינית, ומכיוון שהמקום כואב גם כך אנו מטפלים לא באזור הכואב.

בחודש האחרון טיפלתי הרבה בכאבי ברכיים כתוצאה מחום-ליחה ורוח. (ברוח הכוונה היא לשינוי במזג האוויר). הטיפול נעשה על ידי דיקור בפרק הופכי ונגדי של הברך עם התאמה של צמחים להורדת חום ולחות וסילוק רוח והתאמה תזונתית של תזונה ללא אלכוהול ואוכל חריף או מתובלן מידי למשך הטיפול. התוצאות הן מיידיות (תוך שבוע – שיפור משמעותי בכאבים).