דיקור לטיפול בבעיות ADHD


19 בינואר 2012 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דיקור סיני | רפואה סינית | מטפלת רפואה סיניתבבית הספר, אלכס קרסי בן ה-8, לא יכל להתרכז או לשבת בנוח ובמהרה, החלו הישגיו להדרדר. בבית, סבל אלכס ממצבי רוח משתנים והתקפי זעם.  "הייתי זועף בלילות", הסביר אלכס. רופא המשפחה אבחן אצל הילד הפרעת קשב מתונה והיפראקטיביות (ADHD) וכתב לו מרשם. אמו של אלכס לא אהבה את הרעיון, אך בלחצם של האב והמורה היא נכנעה. הטיפול התרופתי הופסק לאחר כשבוע מאחר ואלכס החל לסבול מסיוטים והפך לרגיש מאוד. אז היא קראה על האפשרות של טיפול בדיקור.

הדיקור היה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית במשך יותר מ-2,000 שנה והוא מתבסס על התיאוריה לפיה אנרגיית הגוף (הקרויה צ'י), זורמת בחופשיות כאשר אנו בריאים, אך עשויה להחסם או להחלש. דיקור בעזרת מחטים בעובי שערה בנקודות ספציפיות בגוף, עשוי לשחרר את זרימת האנרגיה ולהשיב את חוזקה.

לא מקל קסמים, אך חוסך את תופעות הלוואי של התרופות
בשיטה זו, משמש הדיקור לריפוי וטיפול מחלות ותסמינים רבים עבור מליוני בני אדם ברחבי העולם, החל מטיפול בשפעת ועד להפגת כאבים אצל חולי סרטן. "לאחרונה התחלנו להשתמש בדיקור גם בכדי לטפל בהפרעות קשב וריכוז", אומרת ד"ר לאורה וותרס, מומחית הדיקור באוניברסיטת דרום קליפורניה, אליה פנתה אמו של אלכס.

משפחת קרסי כל כך מאמינה ומרוצה מתוצאות הטיפול, עד שהם מוציאים בכל טיפול 85$ מכספם הפרטי. הביטוח של משפחת קרסי לא מכסה את הטיפול, למרות שמטפלים ומטופלים ברחבי העולם כבר מעידים על היעילות שלו ועל הדרך בה הוא משפר את יכולות הריכוז שלהם ומרגיע את האימפולסיביות. הבעיה היא שהטיפול בדיקור סיני כנגד ADHD מעולם לא הוכח במחקר מקיף ומקצועי, אשר יתנו לו את התוקף כטיפול רפואי לכל דבר.

וותרס מסכימה כי הדיקור איננו מקל קסמים אשר עוזר לכולם, אך בהתחשב בחוסר קיומן של תופעות הלואי והיכולת להפחתת כמות התרופות הכימיות הנצרכות – הטיפול כבר עושה את שלו.

וותרס התחילה לטפל באלכס לפני כחצי שנה, בטיפולים קבועים פעמיים בשבוע וכעת אחת לשלושה-ארבעה שבועות. בשבוע האחרון, דקרה וותרס את אלכס בקרסול, בחלקים הפנימיים של המרפקים וקצה הראש.

שיפור משמעותי
כאשר נשאל אלכס האם כואב לו, ענה: "רק מעט בהתחלה, אבל זה לא כואב כמו לקבל זריקה". לאחר מכן, חיברה וותרס אלקטרודות קטנות לחלק מהמחטים, אשר העבירו בהן זרמים קלילים שנועדו לעורר את זרימת האנרגיה באזור. היא כיוונה נורת חימום לרגליו היחפות בכדי שינעם לו, הפעילה מוסיקה שקטה ורגועה, הנמיכה את האורות ונתנה לו לשכב כך במשך 20 דקות.

עבור ילד שפעם לא יכל לשבת במקום – הטקס הזה בא בקלות כעת.

אמו של אלכס הבחינה בשינויים בהתנהגותו לאחר שלושה שבועות. "שינויים גדולים. הוא הפך לרגוע יותר". ההבדל דרמטי יותר עבור אבי של אלכס: "עבדתי מחוץ לעיר והגעתי הביתה בסופי שבוע, אז יכולתי לשים לב לשינוי הגדול".

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד