דיקור מסייע להקלה במצבי מתח כרוני


26 בדצמבר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

מחקר חדש מוכיח כי דיקור סיני מפחית בצורה ביו-כימיקלית את אובדן הזכרון כתוצאה מלחץ כרוני. לאחר דיקור הנקודה (Pc6), הממוקמת קרוב לפרק כף היד, מדדו החוקרים תנודות ביוכימיות והתנהגותיות בעכברי מעבדה. מהבדיקה נמצא כי ביצוע הדיקור בנקודה זו מגביר את פעילותו הכימית של ה-AchE במוח.

AchE הוא אנזים המפרק את תרכובת המוליך העצבי "אצטילכולין" לשני מרכיביה הראשוניים ומשחק תפקיד חשב במוליכות הסינפטית במוח. המחקר הראה כי לעכברים אשר היו חשופים ללחץ כרוני מתון, היה AchE נמוך משמעותית בהיפוקמפוס – בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים ביצעו גם מחקר המנעות פאסיבי (PAT), אשר נועד לבדוק את התוצאות ההתנהגותיות והתפקודיות של העכברים – בנוסף לאלו הכימיות. הקבוצה אשר עברה דיקור, הראתה ביצועים טובים יותר מאשר קבוצת הביקורת. החוקרים הסיקו מכך שדיקור בנקודה Pc6, משפר זכרון, מעלה את פעילות ה-AchE בהיפוקמפוס ומשיב את יכולות הלמידה והזכרון שנפגמו במהלך תקופה של מתח כרוני.

על הטיפול

Pc6, היא אחת הנקודות הפופלריות ביותר לצורך הרגעה והורדת מתח ולחץ. הנקודה משמשת בכל טיפול חרדה, לחץ ומתח נפשי. כמו כן מחשבות יתר ועצבנות יתר. רוב הזמן אנו משתמשים בה כחלק מהטיפול – טיפול רגיל הוא עד 12 מחטים.

הנקודה משמשת גם להרגעת בחילות ולכאבי חזה, כאשר בדרך כלל ניתן להתחיל את הטיפול עם הנקודה, בגלל אפקט ההרגעה.

בד"כ אנו משאירים את המחטים למשך חצי שעה עד שעה (תלוי במטרת הטיפול) ובסוף הטיפול ישנה תחושה של רגיעה בין 24-48 שעות בממוצע.
יש לי מטופלים רבים אשר עובדים הרבה שעות או בתפקידים בכירים, שיש להם קושי רב בלהתנתק ולהירגע והטיפול מאוד עוזר לשמור על שגרת יום טובה וללא מתח נוסף.