דיקור סיני לטיפול בשפעת


26 באוקטובר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דיקור סיני | טיפול בשפעת | דיקור לשפעת | מטפל רפואה סינית | רפואה סיניתבתקופה זו, כמו בכל שנה, אנו עומדים בפני ההתמודדות אל מול מחלת השפעת. מעבר לחיסונים של הרפואה המערבית ושאר אמצעי מנע וריפוי, לדיקור ישנה יכולת מוכחת לחיסון ממחלת השפעת ולקיצור משך המחלה לאלו אשר כבר נדבקו בה. מה גם שאם ארגון הבריאות העולמי הכיר בכך – הגיע הזמן שכולם יפנימו זאת.

חיידקים ווירוסים ישנם בכל מקום, אך רובנו לא הופכים לחולים מהם באופן מיידי. הסיבה לכך היא שהמערכת החיסונית שלנו – לרוב, נלחמת בהם בהצלחה. הבעיות מתחילות כאשר הגוף שלנו חלש מכדי לטפל בפולשים מזיקים אלו.

מתח נפשי חושף את הגוף למחלות

גוף האדם יכול להחלש כתוצאה מגורמים רבים: תזונה גרועה, מחסור בחומרים מזינים, מתח, עישון, מחסור בשינה ועוד. בואו ניקח לדוגמה את גורם המתח. בכל פעם שאנו הופכים למתוחים (פקקי תנועה, בפרויקטים חשובים, בשיחה עם הבוס או כאשר הילדים בבית רבים ביניהם), הגוף מייצר הורמונים וכימיקלים, אשר בימי קדם שימשו להכנת הגוף לקרב. בתרבות של ימינו, הרבה אנשים מייצרים חומרים אלו ללא הפסקה, כאשר גם הגורמים שאנו משתמשים בהם לרגיעה (טלויזיה, משחקי מחשב, קריאה ועוד), מביאים את הגוף לייצור נוסף של חומרים אלו.

כאשר חומרים אלו מופקים, מופנה חלק מהמערכת החיסונית שלנו לטיפול בהם. אך לאור העובדה שאנו מייצרים כל כך הרבה מהחומרים הללו, חלקם לא נעלמים אלא מאחסנים עצמם ברקמות השריר של גופנו.

הגוף שלנו דומה לבית בצורות רבות. אנו מניחים ספרים על המדף, בגדים מלוכלכים בסל הכביסה ובגדים תחתונים במגירה. יש לנו מקום בו אנו שומרים את היין, מגירה לסכו"ם ומקרר למזון. הגוף שלנו גם מכיל נקודות אחסון, בהן כימיקלים מסוגים שונים של מתח מאוחסנים במידה והם לא סולקו מהגוף (דרך הזיעה, השתן ושאר חומרים המופרשים מן הגוף).

כאשר נקודות אחסון אלו מתמלאות, הן הופכות לרעילות. זרם הדם מואט באזורן ופקקי תנועה רעילים מתחילים להיווצר. כל התהליך הזה, מחליש את גופנו ואת יכולתנו הטבעית להלחם בהתקררות ובוירוס השפעת.

עושים סדר בגוף

כאן הדיקור הסיני נכנס לתמונה. טיפולים אלו מסייעים לגוף בניקוי ופינוי פקקי התנועה הללו. כאשר הצטברויות הרעלנים הללו מחוסלות, באמצעות הדיקור, זרימת האנרגיה בגוף (במחזור הדם, ברשת העצבים ובמערכת הלימפתית) מתחזקת ועמידות גופו של המטופל לבקטריות ווירוסים שבה ומתחזקת.

טיפולי דיקור משמשים בעיקר למניעה, אך יכולים לשמש גם כטיפול מרפא, כאשר בשילוב עם צמחי מרפא, ככל שתתחילו בטיפול מהר יותר – כך הטיפול יהיה יעיל יותר.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה