לרדת במשקל באמצעות דיקור סיני


29 ביוני 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

עם הקיץ התחילו הדיאטות. אותן דיאטות שכל כך קל להתחיל אותן, אבל הרבה יותר קשה להגיע לתוצאות. אני מכירה לא מעט שהתייאשו מהדיאטות הקונבנציונאליות ופנו אליי במטרה להוריד במשקל.

דוגמא טובה לפציינטית כזאת היא מישהי שסיימה לא מזמן סידרה של 18 טיפולים שהורכבו מדיקור וצמחי מרפא. האישה, בת 58, הגיעה למרפאה במשקל 104 קילו ובמידה 52. בעזרת הטיפול (והרבה רצון…) היא הצליחה תוך 5 חודשים להוריד ממשקלה מעל ל- 24 קילו ולרדת במידה ל- 42.

איך זה עבד?

את הטיפול התחלנו עם דיאטה של ניקוי כבד היות והמטופלת שסבלה גם מטחורים, סחרחורות, גלי חום חזקים וכאבי גב. ניקוי הכבד הצליחה להוריד מגופה כמות גדולה של נוזלים ובעקבות כך היא גם ירדה תוך זמן קצר 10 קילו. התחושה הייתה טובה והיא קיבלה זריקת עידוד ומוטיבציה.

כחלק מהטיפול הורדנו באכילת מזון המכיל חיטה ומוצרי חלב. היא ראתה שזה עובד טוב והתחילה פעילות גופנית שכללה הליכה. במקביל, היא הפסיקה את כל הזריקות הרפואיות ועברה לדיאטה מתונה יותר שכלל חלבונים, קטניות וירקות מבושלים, פירות, אגוזים, פירות יבשים.

בהמשך, היא ירדה בכל שבוע בממוצע קילו. לקראת הסוף הגיע למידה 42 ולמשקל של 80.4 קילו. גלי החום מהם היא סבלה חלפו לגמרי וכיום היא ממשיכה לשמור על התזונה ובאה לטיפולים פעם בחודש למעקב.

מקורות הדיקור ככלי להורדה במשקל

כבר בשנות השבעים, החלו מספר מדינות לחקור את טיבו של טיפול  להורדה במשקל באמצעות דיקור סיני. מהדיווחים מארה"ב ויפן, עלה כי החדרת מחטי דיקור במספר נקודות ספציפיות בגוף – ובאוזן בפרט, מסייעת לירידה במשקל. היום במדינות כמו הונג-קונג וסינגפור, דיקור סיני משמש כטיפול שגרתי בבעיות משקל ובהשמנת יתר.

המחטים המוחדרות לגוף במהלך הדיקור, מגרות נקודות ספציפיות בגוף, באופן המשפיע על פעילותו של המוח. את ההליך מומלץ לשלב עם טיפול בצמחים ועם עשב הריפוי מוקסה, המונח באזורים מסויימים בגוף גם הוא, ומחזק את השפעתן של המחטים. את השפעת הדיקור על אזור המוח לטובה, ניתן אף לראות בסריקת MRI.

אין מה לפחד מדיקור –  כשהטיפול מתבצע בידיים מיומנות, לא תחושו כלל שיש מחטים בגופכם, ולא תסבלו מכאבים או תופעות לוואי כלשהן.

דיקור סיני משפיע בכמה מישורים המסייעים בירידה במשקל :

ראשית, הוא מסייע בהאצת חילוף החומרים ומגביר את זרימת הדם וחידוש החמצן בגוף.

שנית, מיקום המחטים במקומות ספציפיים בגוף במהלך הדיקור, מביא לירידה ברמת האינסולין והשומן בדם.

ולבסוף, המחטים אף מסייעות בגיוס אנרגית הגוף ושימורה, מה שמוביל בסופו של דבר לאובדן משקל, מוריד את רמת הכולסטרול, ואף עשוי לעזור בהפחתת החשקים למתוק ולסוגי מזון מסוימים.

טיפול בבעיית עודף משקל

במקרה של עודף משקל, הטיפול יתחיל באבחנה פיסית ואף פסיכולוגית, במטרה להבין את הסיבות מהן סובל המטופל מבעיית עודף משקל – האם מדובר בבעיה שמקורה הורמונלי, נפשי או פיזיולוגי.
הדיקור יבוצע בין היתר באזורים נקודתיים הקשורים לתהליך ההשמנה, כמו הקיבה או הטחול.

תזונה סינית כטיפול משלים לדיקור

למרות שהדיקור מגביר את חילוף החומרים, הוא אינו מטה קסם וחשוב להשלים את הטיפול בעזרתו, עם תזונה נכונה על פי עקרונות הרפואה הסינית.
חשוב לאכול אוכל מבושל וארוחות קטנות.
מומלץ להפחית ואף להימנע מאכילת אוכל מטוגן ושמן, מתוקים, פחמימות ריקות ומזון קפוא, ואף להפחית או להימנע משתיית משקאות מתוקים, אלכוהול וצריכת קפאין.

תוצאות

בטיפול בעזרת דיקור סינית, המשולב עם תזונה נכונה, כפי שצויין לעיל, תשילו עד 2.5 קילוגרמים בחודש, תוך שלושה חודשים מתחילתו של הטיפול. תדירות הטיפולים המומלצת היא שבועית, כשכל טיפול נמשך בין עשרים דקות לחצי שעה.

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד