דיקור סיני יעיל יותר מטיפול קונבנציונלי לטיפול בכאבי גב


12 ביוני 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כאב גב, למרבה הצער, היא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות בעולם.
80% מכלל האוכלוסיה, סובלת או תסבול בעתיד מכאבי גב, ואחד מכל עשרה, סובל מכאבי גב כרוניים. כאב גב יכול לתקוף בכל גיל, בין אם בשל פציעה, טראומה, או ניוון, כשמדובר בגיל בוגר יותר, הוא יכול להיות נקודתי וחד, מקומי, בחלק מסוים של הגב, או להתפשט ולהקרין לאזורים מרוחקים יותר בגוף.

מחקר גרמני קבע : דיקור סיני יעיל יותר בהפחתת כאבי גב

ממחקר גרמני חדש, כפי שפורסם בוואלה, עולה כי דיקור סיני יעיל יותר לטיפול בכאבי גב, לעומת הרפואה הקונבנציונלית.

במסגרת המחקר, חולקו 1162 מטופלים ממגוון גילאים, הסובלים מכאב גב כרוני, לשלוש קבוצות – האחת קיבלה טיפול בעזרת דיקור סיני, השנייה קיבלה דיקור שטחי שהתבצע בנקודות שגויות בגוף והשלישית – קיבלה טיפול קונבנציונלי שכלל פיזיותרפיה, אימון גופני ומשככי כאבים.

התוצאות לאחר שישה חודשים היו ברורות – בקבוצה הראשונה 46.7% דיווחו על שיפור, בשנייה 44.2% (ניתן להסביר זאת על ידי כך שדיקור משפיע על הזרמת דם והפרשת אנדרופינים במוח, ואלו משפיעים על שיכוך הכאב, גם אם מיקום הדיקור איננו מדויק) ובשלישית 12% בלבד.

טיפול באמצעות דיקור סיני בכאבי גב

הטיפול במסגרת רפואה סינית משלב את דיקור סיני עם תזונה סינית נכונה ומאוזנת, המותאמת לכל מטופל באופן אינדיווידואלי, על פי האבחנה הסינית המסורתית. הוא מביא להמרצת הדם, הרפיית השרירים המכווצים ושיכוך ושחרור אזור הכאב.

הטיפול, נעשה על פי שיטת האיזון – לאחר אבחון המגלה את הערוץ החסום, במידה ומדובר בעד שלושה ערוצים כאלה, נעשה איזון של האנרגיה, על ידי העברת העודף, לערוצים הנגדיים, הנחשבים למעשה לערוצים בהם קיים חוסר.

תדירותו ההתחלתית של הטיפול, היא שניים עד שלושה טיפולים בשבוע, כאשר טיפול אורכו בין 30 ל-80 דקות. השינוי מורגש מיידית, עם הכנסתה של המחט, כל עוד לא מדובר בבעיה בחוליות, או בפריצת דיסק. בהמשך, עם שיפור הכאב, מורידים את תדירות הטיפולים ומשהכאב עובר, אין צורך בטיפולים נוספים.

טיפול באמצעות הרפואה הסינית יעיל גם לבעיות גב קשות

כאשר מדובר בבעיות גב שאינן עונתיות, רציניות, הקשורות לחוליות, או לפריצות דיסק, הליך הריפוי ארוך יותר והטיפול אף משלב נטילת צמחים סיניים (מטופלים הסובלים מכאב גב עונתי או מראומטיזם, אינם חייבים ליטול צמחים סיניים כחלק מהטיפול). תוך שישה עד שמונה טיפולים, חלה הקלה משמעותית ולאחר מכן, ניתן לבוא רק לטיפולי תחזוקה, כאשר המטופל חש בכאב.

סיפור מהמרפאה

לאחרונה למשל, הגיעה אליי למרפאה אישה בת 82, שנטלה תרופות רבות, וסבלה מכאבים, עד כדי כך שהיתה צריכה להסתובב עם מדבקת מורפין לשיכוכם. לאחר שבועיים של טיפולים, הכאב הפך כבר לנסבל, והיא הורידה את מדבקת המורפין.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה