טיפול בכאבי מפרקים באמצעות רפואה סינית


30 במאי 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כאבי מפרקים הופכים לדבר נפוץ יותר ויותר ולא רק בקרב מבוגרים או ספורטאים.
מאחר וכאב זה הוא סימפטום למחלות אפשריות מרובות, חשוב לאתר את מקורו.

הוא יכול להיות קשור למפרקים עצמם – חבלה שלהם, שחיקה וניוון, או דלקת בפרקים. כמו כן, כאבי פרקים יכולים להיגרם בשל הקרנה מחוץ למפרקים – של כאבי איברים הסמוכים להם, המשפיעים וגורמים גם לכאב במפרקים עצמם.

ממה הוא נגרם

כאב מפרקים יכול להיגרם בשל חוסר איזון מטבולי, תזונה לקויה, תסמונת המעי הרגיז, השמנת יתר, תזונה לקויה, גנטיקה ותורשה, פציעה או נקע, מתיחת הרצועה או הגיד, מחלות דלקתיות או זיהומייות להן נלווה כאב פרקים, הצטננות, דלקת פרקים ועוד.

תסמינים

טווח תנועה מוגבל באזור המפרק, כאב ונוקשות, עייפות, אדמומיות נפיחות וחום באזור המפרק ועוד.

האלטרנטיבה שמציעה הרפואה הסינית

כאבי מפרקים, במיוחד אם הם כרוניים, אינם דבר של מה בכך, אותו ניתן להעביר בקלות, במיוחד באם המטופל "סוחב" אותם לאורך שנים.

את הזמן אמנם, לא ניתן להחזיר לאחור, אך את הכאבים ניתן להפחית באופן משמעותי. במקום ליטול תרופות שמציעה הרפואה המערבית, להן אף תופעות לוואי, הרפואה הסינית מציעה חלופה טבעית, המסייעת לשליטה בכאבים ולה אףתוצאות טובות בהרבה.

טיפול בכאבי מפרקים כרוניים בעזרת הרפואה הסינית

כמו כל טיפול ברפואה הסינית, מדובר בטיפול אינדיווידואלי שיש להתאים למצבו הספציפי של המטופל.
גורמים המשפיעים על הצלחת הטיפול הם גילו של המטופל, משקלו, האם הוא מרבה ליטול תרופות וסובל ממחלות נוספות.

את המחלה לא בהכרח ניתן לרפא, אבל כל עוד המטופל אינו סובל מעודף משקל או מדפורמציה (תזוזת העצמות ממקומן), בהחלט אפשר לשלוט בכאב ולהעלות משמעותית את איכות חייו בעזרת דיקור, צמחים סיניים ותזונה.

את הגוף מחזקים דרך ערוצי הכבד והכליות, שכן אלו הם האזורים שיש לחזק כשסובלים שנים רבות ממחלה, בהם ניכרת החולשה ואותם יש לחזק. במהלך הטיפול המטרה היא לחזק את הצ'י של הכליות ואת הדם של הכבד.

מבחינת תזונה, מומלץ להימנע מאכילת חריף, מתוק, מטוגן, מוצרי חלב ועוד סוגי מאכלים המתנגשים עם הטיפול. מומלצת אכילת אוכל מבושל – בשר או ירקות מבושלים, כמו גם אכילת מאכלים כהים, המחזקים ובונים דם, דוגמת שעועית שחורה וירקות כהים.

טיפול בכאבי מפרקים עונתיים

כשמדובר בכאבים חולפים ועונתיים, מהם רבים סובלים בימים אלו בשל עונת המעבר, ההתייחסות אליהם היא כמו לוירוס. כאבים שכאלו ניתן לרוב להעביר לחלוטין, תוך תלות באורכו של הטיפול, כשהסיכוי שהכאבים לא יחזרו בשנית הוא של כ-50%.

הטיפול מותאים לבעיה – BI  סנדרום, אותו מחלקים לארבעה סוגים : חום, קור, רוח וליחה. לרוב שניים עד שלושה מהסוגים באים לידי ביטוי, והטיפול בהתאם. כשיש קור, מחממים בעזרת תזונה, דיקור וצמחים סיניים, כשיש חום – ההיפך וכן הלאה.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה