טיפול ברפואה סינית בבעיות פוריות של גברים


22 במאי 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

נהוג לייחס בעיות פוריות לנשים, אולם לא מעט גברים סובלים גם הם מבעיות פוריות. למעשה, מכתבה שפורסמה לאחרונה ב- Huffpost, עולה כי 25%-35% מבעיות הפוריות נובעות מספירת זרע נמוכה או זרע שאינו בריא ואיכותי דיו.

הרפואה הסינית, בשונה מהרפואה המערבית, שנוהגת לטפל בבעיית פוריות בקרב גברים בעיקר באמצעות זריקות הורמונליות, נותנת מענה טיפולי לשיפור איכות הזרע.
ע"י טיפול במצבו הכללי של הגוף, כמו גם בבעיה ממוקדת, לה אף השלכות הורמונליות, מצבו של הזרע משתפר באופן אוטומטי.

קיימים סוגי טיפולים רבים, בהתאם לסוג הבעיה ואין טיפול אחד המתאים לכולם. כשהבעיה היא חוסר הורמונים למשל, שלפי הרפואה הסינית מקורה בחוסר בכליות; יש לחזקן בעזרת צמחים סיניים, דיקור סיני ותזונה אשר משפרים את מצב הזרע.  ישנם אף צמחים ברפואה הסינית, המהווים תחליף טבעי להורמונים.

באם למישהו ישנו איזור דלקתי בערוץ הכבד, יש לנקותו וכך, על ידי הטיפול בדלקת, הזרע יהפוך לאיכותי יותר.

מהלך הטיפול

כיום יותר ויותר גברים צעירים, מגיעים לטיפול בבעיות פוריות. התסמינים לחוסר בכליות מרובים, וביניהם – חוסר חשק מיני או תפקוד מיני ירוד, נשירת שיער, התקרחות, כאבי גב תחתון ועוד.

משך הטיפול נע בממוצע בין שלושה חודשים לשנה. חשוב לזכור כי זרע יוצא רק 40 יום לאחר היווצרותו ולכן, לא מדובר באבחנה שניתן לערוך משבוע לשבוע.  כאשר מקור הבעיה דלקתי, משך הטיפול הממוצע המספק הוא כשלושה חודשים.

האבחון נעשה ע"י תשאול, לשון ודופק, כאשר בתשאול שואלים כמקובל ברפואה הסינית את עשר השאלות. באם התשובה על אחת או יותר מהן איננה תקינה, בנושא זה יש להעמיק ולחקור את שורש הבעיה. למשל, כשהחשד הוא לבעיה שמקורה חוסר בכליות, השאלות תעסוקנה בבעיות שמיעה, בעיות מיניות, חולשה, כאבים, בעיות ראייה, התקרחות ועוד.

חשוב לציין כי גברים שנוטלים תרופות לבעיות התקרחות, צריכים להפסיק, בכדי לתרום להצלחת הטיפול – אלו תרופות המזיקות לפריון.

סיפור הצלחה בקליניקה – עובדים כבר על ילד שני

בחור צעיר בן 33, הגיע אליי לקליניקה עם ספירת זה מאד נמוכה, שעמדה על פחות ממיליון, כשהרף הממוצע המינימלי, עומד על 20 מיליון. הבעיה הביאה לכך שהוא ואשתו היו על סף גירושין, בשל רגשות האשמה שלו, על כך שלא יכלו להביא ילדים, וזאת לאחר שעבר טיפולי פוריות של זריקות הורמונים במשך כמה שנים, ללא הצלחה.
במשך חצי שנה הוא טופל אצלי בדיקור סיני, צמחים ותזונה ואשתו נכנסה להריון וילדה תינוקת, לאחר שספירת הזרע שלו עלתה ל-13 מיליון. כיום הם בטיפולים אצלי על מנת להיכנס להיריון בפעם השנייה.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה