השמנת יתר בקרב נשים


16 במרץ 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

כפי שפורסם השבוע בוואלה! , מנתוני מחקר חדש מטעם ארגון הבריאות העולמי, שפורסם במגזין היוקרה הרפואי Lancet, עולה כי הנשים הישראליות מדורגות במקום השני בהשמנת יתר,  מבין 44 מדינות אירופאיות. בעוד בשנת 1980, סבלו רק 7.9% מהנשים בישראל מהשמנת יתר, לפי הנתונים, בשנת 2008, זינקו המספרים לשיעור של 13.8% מהנשים.

השמנת יתר על פי הרפואה הסינית

רפואת סינית מגדירה השמנת יתר כעודף תיאבון. חוסר האיזון נובע מאכילת יתר, כאשר הגורם לכך הוא עודף חום בקיבה. בניגוד לרפואה המערבית ואף הרפואה המערבית ההוליסטית , לפיהן נהוג להמליץ לאכול אחת לשעתיים כחלק מאורח חיים בריא ומאוזן, הרפואה הסינית דוגלת במתן מנוחה של כמה שעות לקיבה, בין ארוחה לארוחה. ללא מנוחה זו, הקיבה איננה מתנקה ונוצרת חסימה, המביאה להיווצרות חום עודף שהופך לאש. אש בקיבה, הינו מצב שניתן להקביל לתופעות כמו חומציות בקיבה וכאבים בבטן העליונה.

השמנת יתר מביאה לרוב , אף לבעיות עיכול, כאשר הגוף איננו מעכל ביעילות את האוכל. מי שסובלת מבעיות עיכול, המתבטאות בבעיות בטחול, עלולה להשמין מקלוריות ספורות.

השמנת יתר – נשים לעומת גברים

קיימים הבדלים הן פיזיולוגיים והן כאלו שמקורם בהרגלי אכילה, המביאים לכך  שלנשים קשה יותר לשרוף שומנים עודפים.

בעוד הורמון הטוסטסטרון הגברי שורף שומן, ההורמונים הנשיים ניזונים משומן (לראייה, אישה שאין לה מספיק שומנים בגוף, לא תקבל את המחזור החודשי).
בכל הקשור להרגלי אכילה, גברים מרבים באכילת חלבונים (מה שמותיר אותם שבעים לאורך זמן, שכן חלבון משביע יותר מפחמימות) ואוכל מבושל שמכינים עבורם ואף אוכלים מסודר. נשים לעומתם,  ניזונות מפחמימות (גם לחם קל אינו מזין, שכן מדובר בפחמימה ריקה) , מאכלים הקשים לעיכול כמו ירקות וגבינות, אוכלות כל שעתיים, אוכלות שאריות ילדים ובאופן כללי – לא אוכלות מסודר.

להיפטר מהשומנים העודפים בשיטת הרפואה הסינית

בשלב הראשוני, באם המטופלת סובלת מבעיות עיכול, או נוטלת תרופות על בסיס קבוע, יש להתחיל בדיאטת ניקוי הכבד, הקיבה והמעי הגס. במשך כשבוע עד שבועיים, יש לאכול בעיקר אורז מלא וקטניות מש. התפריט אמנם איננו מגוון, וצמחים מורידי תיאבון מסייעים לעמוד בו, אולם יתרונו הגדול הוא , שהוא גורם לגוף לנקות את עצמו. לאחר תקופה זו יורדים עד חמישה קילו.

בהמשך, בעזרת דיקור סיני בתדירות שבועית, תפריט מאוזן של ירקות מבושלים, קטניות, בשר, דגים ודגנים מלאים המותאם אישית כמובן לכל מטופלת וצמחים שיש ליטול באופן יום יומי לפחות פעמיים ביום; חלה ירידה מתונה של בין חצי קילו לקילו בשבוע. לאחר פרק זמן של בין חודשיים לשלושה חודשים, מורידים בממוצע עשרה אחוזים ממשקל הגוף. זהו פרק הזמן הנורמטיבי והבריא , להורדת שכבת השומן , מבלי לפרק חלבון ושריר ומבלי להוריד מכמות הנוזלים בגוף.

הורדת השומנים העודפים באמצעות טיפול ברפואה סינית, מתאימה לא רק לנשים בעלות משקל עודף, אלא גם לאלו המנסות במשך שנים להוריד קילוגרמים ספורים.

עינב דהן ניצחה את עודפי השומן בעזרת דיאטה סינית – מוזמנים לקרוא על כך כאן .

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה