מחקר חדש – דיקור מסייע בריפוי נזלת כרונית


30 בינואר 2011 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי


נזלת הינה גודש באף, שמלווה בטפטוף. מקורה על פי הרפואה המערבית, הוא זיהום נגיפי או חיידקי, שמגרה את ייצור הליחה. נזלת כרונית שאינה מטופלת, עלולה להימשך שנים ולהיות כרוכה בתופעת לוואי לא נעימות דוגמת דימום מהאף, שיעול, נדודי שינה, שיבוש חוש הריח, קוצר נשימה, אסטמה, אי בהירות של החשיבה ועוד.

נזלת כרונית בראי הרפואה הסינית

על פי הרפואה הסינית ישנם סוגים שונים של נזלת כרונית. הבולט מביניהם, הוא מסוג חוסר צי בטחול ועודף ליחה, הנגרם כתוצאה מאכילת מתוק או שמן, שמשבשת את תהליך ספיגת האוכל.
כאשר האוכל אינו הופך לצי טהור , אלא לליחה, הוא עולה למעלה ונחסם באזור שמצידי האף, אזור תחילתו של ערוץ הקיבה. כתוצאה מכך נוצרת נזלת. ניקוי באזור האף, אינו מסייע להפסקתה של נזלת כרונית, שכן, תהליך העיכול המשובש עודנו יוצר ליחה, המביאה ליצירה מתמדת של נזלת. לפיכך, בכדי לפתור את הבעיה, יש לנקות את הטחול והקיבה ולהביא להפסקת יצירת הליחה בגוף.

יעילותו של דיקור בטיפול בנזלת כרונית הוכחה מחקרית

מחקר קליני חדש, בחן את יעילותו של הדיקור בטיפול בנזלת כרונית, על 85 מטופלים.
לאחר שתי סדרות של טיפולים על בסיס יום-יומי, שכללו סה"כ 30 מפגשי דיקור, הושגו אחוזי החלמה אפקטיביים בקרב 96.5% מהמטופלים, שהחלימו לחלוטין. כל טיפול ארך כעשרים דקות בממוצע.

היעדר הסימפטומים לנזלת הכרונית, הוא ששימש לאישוש התוצאות. חשוב להבין, כי לא תמיד זיהום חיידקי או תגובה נוגדנית (השקפת הרפואה המערבית), הם הגורמים לנזלת כרונית. קיימים גורמים נוספים, דוגמת תנאים סביבתיים (חום וקור, לחות),תזונה וגורמים רגשיים , הממלאים תפקיד חשוב באיזון מסלול הנשימה. לפיכך, לשלב אבחון הסימפטומים השונים , חשיבות מכרעת בדרך להחלמה מלאה.

טיפול בנזלת כרונית באמצעות רפואה סינית

קיימות פורמולות בסיסיות שונות המתאימות לנזלת כרונית על סוגיה. למשל, אם המטופל סובל מהתופעה בשל התקררות ניתן להשתמש בפורמולת xin yi san ובמקביל לטפל בבעיות נוספות מהן נגזר חוסר האיזון בגופו, להשגת תוצאות מירביות. באם מדובר בהתקררות חוזרת ונשנית, ניתן אף להוסיף פורמולה לחיזוק הצי של הריאות וצי הטחול (wen fei zhi liu dan). כאשר הנזלת הכרונית נובעת מתזונה לקויה, הכוללת מתוקים וג'אנק פוד, מומלץ להשתמש בפורומולה המסייעת להעברת הליחה וחיזוק העיכול (cang er zi san + liu jun zi tang).

עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בפורמולות בסיסיות. כל טיפול הכולל תזונה, צמחים ודיקור משתנה ממטופל למטופל, על-פי האבחנה הכוללת של מצבו , בה נלקחים בחשבון גורמים נוספים המביאים להפרת האיזון בגופו.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה