גמילה מעישון באמצעות הרפואה הסינית


13 באוקטובר 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

מדיי שנה שלושה מיליון בני אדם נהרגים בשל נזקי העישון. עישון של כל סיגריה מקצר את חייכם בכרבע שעה בממוצע , ובחישוב כולל מפחית מחייו של המעשן קופסא ביום כדרך קבע, בסביבות חמש עשרה שנים מחייו. חמש עשרה שנים, אותו פרק הזמן שייקח לגוף לחזור לעצמו ולהבריא לאחר הפסקת עישון. הרפואה הסינית מציעה טיפול גמילה מעישון שמטרתו לנקות את הגוף ולהסדיר את פעילותו.

נזקי העישון באופן כללי ועל פי הרפואה הסינית

בסיגריה אחת אלפי חומרים רעילים וממכרים ובראשם הניקוטין הממכר. חומרים אילו משתלבים במחזור הדם של המעשן ומעלים פי 14 את סיכוייו ללקות בסכרת, מחלות לב, כלי דם ומחלות סרטן. כמו כן הם משפיעים על אספקת חמצן למערכת העצבים ובכך מאיטים את מהירות התגובה, מורידים את רמת הריכוז והזיכרון, קשורים לבריחת סידן, בעיות פוריות, בעיות זקפה, האצת תהליכי הזדקנות העור ואף פוגעים בכושר הגופני.

לראיית הרפואה הסינית, הכבד נחשב כאיבר המאזן את איברי הקיבה וספק האנרגיה של הגוף והנפש. העישון מביא לתחושה שהכבד עובד מהר וטוב יותר ובכך מרגיע. אולם, הלכה למעשה, העישון מאט את פעילותו הטבעית של הכבד. זה סופג רעלים , מתקשה לווסת את הדם למקומות שצריך ובזמן הדרוש, האיברים נפגעים ונוצרת תלות של הגוף בסיגריות, בלעדיהן הכבד איטי – מה שיוצר עצבים, מתחים ומצבי רוח.

גמילה מעישון באמצעות רפואה סינית – התהליך ואופן ביצועו

הטיפול הוא שילוב של דיקור (הכולל חשמל ומחטים לאפקטיביות מירבית) עם טיפול המאזן את הגוף כולו , לפי סימפטומים הספציפיים לכל אחד ואבחנת הלשון דופק. כמו כן, לתזונה נכונה המנקה את הריאות, מתווספים אף צמחי מרפא סיניים המסייעים להתמודדות עם הסימפטומים, המסייעים אף הם בניקוי הריאות, מאזנים את הגוף ומורידים את החשק לעשן, בכך שמביאים לתחושת טעם לוואי בעת העישון.

  1. שלב ראשון: ניקוי איברים – ריאות ואם צריך גם כבד,עפ"י הסימפטומים הרלוונטיים לכל מטופל
  2. שלב שני: איזון – מתבצע כאשר המטופל מוכן כבר להורדה בכמות הסיגריות. בכל שבוע מורידים כמחצית מכמות הסיגריות, וכן הלאה. כמובן שבשלב הזה כל מקרה לגופו וכל אחד מתקדם בקצב שלו.
  3. שלב שלישי: ניקוי סופי ואחרון – כאשר מגיעים לסיגריות האחרונות מורידים בקצב איטי יותר את הכמות שלהן, ובמקביל ניתן דגש להמשך ניקוי הריאות.

למי מתאימה גמילה מעישון באמצעות רפואה סינית ומהם סיכויי ההצלחה?

טיפול זה מתאים לכל מעשן שברצונו להיגמל מעישון. לרוב פונים לשיטה זו מעשנים בדרגות התמכרות שונות (קלים עד כבדים) שסקלת הגילאים שלהם נעה בין 35-60.
לשיטה כ-50 אחוזי הצלחה בממוצע. נדרש אף רצון מצידו של המטופל להיגמל, שכן ניקוטין הוא חומר הממכר יותר מסמים קשים דוגמת קוקאין.

מה יתרונות הגמילה מעישון ברפואה סינית לעומת שיטות גמילה אחרות?

  • תסמינים פיזיולוגיים – הטיפול עוזר לתסמינים הפיזיולוגיים של הגמילה.
  • ניקוי הריאות – ע"י הוצאת הליחה החוצה מהריאות. לכל מעשן כבד, המעשן לאורך שנים, יש ליחה בריאות, גם אם התסמינים לכך אינם ניכרים. ישנם מספר סוגי ליחה לפי הרפואה הסינית, ועל פי תורת האיברים של הרפואה המסורתית, הטחול מייצר את הליחה והריאות מאחסנות אותה.
  • איזון – בסופו של התהליך, הגוף מאוזן ונקי יותר והמטופל יכול לפתוח דף חדש.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה