מחקר חדש: צמחי מרפא סיניים מקלים על טיפולי כימותרפיה


24 באוגוסט 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

מחקר חדש: חוקרים מאוניברסיטת ייל דיווחו כי שילוב של צמחי מרפא סיניים, שידועים לשימוש רפואי בשימוש במשך יותר מ -1,800 שנים, יכולים לצמצם בצורה משמעותית את תופעות הלוואי במערכת העיכול הנוצרות בעקבות טיפולים כימותרפיים, ובמקביל מגבירים את האפקט של הכימותרפיה לסילוק הסרטן. בשלב זה, המחקר נוסה על עכבדי מעבדה בלבד. כך התפרסם בלוס אנג'לס טיימס.

מאת: דר' רויטל שבי, מומחית לרפואה סינית

הסרטן הוא גורם המוות מספר אחד בישראל ובעולם כולו. הרפואה הקונבנציונאלית המודרנית לא הצליחה עדיין למצוא את הטיפול האפקטיבי לחיסול או למניעת מחלת הסרטן, למרות שתמיד יש התקדמות בנושא. חולי סרטן מטופלים היום על ידי כימותרפיה, שלעיתים עוזרת, אך מלווה בתופעות לוואי קיצוניות כמו נשירת שיער, חולשה וכאבים.

הכימותרפיה מבוססת על טיפול בחומרים במינון שיש בו כדי להרוג או לפחות לעכב את התפתחותם של תאים סרטניים (או תאי הדם הלבנים במקרה של מחלות הקשורות במערכת החיסון), אך אין בו כדי לגרום לנזק בלתי נסבל לחולה.

הטיפול הכימותרפי נועד לקיים מספר מטרות:

  • הריסה של תאי הסרטן וריפוי מחלת הסרטן
  • וידוא שלא נותרו תאי סרטן בגוף לאחר ניתוח או הקרנה
  • אם ישנם מקרים בהם לא ניתן להחלים לגמרי מהסרטן, הכימותרפיה ניתנת כדי לשלוט או להקטין את הגידול ולצמצם את מספר התאים הסרטניים על מנת להאריך את החיים ולהעניק איכות חיים טובה יותר
  • צמחי מרפא למניעת תופעות לוואי בכימותרפיה

השפעתם של צמחי מרפא סיניים על הטיפול בחולי סרטן

אך כאמור, ברוב המקרים, הכימותרפיה אינה מצליחה לרפא את מחלת הסרטן, ויותר מכך – לעיתים תופעות הלוואי שלה הן הרסניות. כאן נכנסת לפעולה הרפואה המשלימה ובמיוחד הרפואה הסינית אשר הוכיחה כי היא יעילה לטיפול או הקלה בקרב חולי סרטן, כפי שהוכיח מחקר שתפרסם בשבוע שעבר (18 באוגוסט).

חוקרים מאוניברסיטת ייל דיווחו כי שילוב של צמחי מרפא סיניים, שידועים לשימוש רפואי בשימוש במשך יותר מ -1,800 שנים, יכולים לצמצם בצורה משמעותית את תופעות הלוואי במערכת העיכול הנוצרות בעקבות טיפולים כימותרפיים, ובמקביל מגבירים את האפקט של הכימותרפיה לסילוק הסרטן. בשלב זה, המחקר נוסה על עכבדי מעבדה בלבד.

הנוסחה ששימשה את החוקרים בניסוי מורכבת מארבעה עשבי תיבול, שעל פי המונח הרפואי נקראים PHY906. הנוסחה מבוססת על מתכון צמחים בשם הואנג צ 'ין טאנג, שיש לו הסטוריית ריפוי וטיפול בבחילות, הקאות ושלשולים.

צמחי מרפא סיניים וכימותרפיה – שילוב בין רפואת המערב למזרח

"כימותרפיה היא גורם מצוקה עבור מיליוני חולים, אך לשמחתנו גילינו כי ב- PHY-906 יש חומרים הפועלים ביולוגית על הגוף ויכולים להקל בצורה משמעותית על מקרים של כאבים או חוסר נוחות הנגרמים כתוצאה מהטיפולים", אמר פרופסור יאנג צ'י "טומי" צ'אנג, מומחה לרפואה סינית ומנהל משותף של מחלקת חקר הסרטן באוניברסיטת ייל.

צוות המחקר דיווח כי עכברים שעברו כימותרפיה ושקיבלו את נוסחת ה- PHY906, הורידו פחות ממשקלם וחוו פעילות אנטי-סרטנית רבה יותר – ביחס לעכברים שלא קיבלו את נוסחת צמחי המרפא.

החוקרים גילו כי נוסחת הצמחים מפחיתה את הרעילות של הכימותרפיה על ידי מנגנונים רבים, כולל עיכוב דלקות מעי וקידום יצירה של תאים חדשים במעי הגס. פעילות כזו אינה יכולה להתבצע על ידי תרופות קיימות, שבדרך כלל פועלות על מנגנון אחד, אמרו החוקרים. "השילוב של כימותרפיה וצמחי מרפא מייצג את השילוב של הרפואה מעברית והרפואה הסינית בגישות לטיפול בסרטן", אמר צ 'נג.

הוספת תגובה




טראקבק/פינג אחד