דיאטה סינית – טיפול להרזיה באמצעות דיקור סיני


10 באוגוסט 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

דיאטה סינית - הדרך הנכונה להרזיה

לפי הרפואה הסינית הטחול הוא האיבר העיקרי שאחראי על פעילות מערכת העיכול. הוא הופך את המזון המגיע לקיבה לצ'י – אנרגיה בה יכול הגוף להשתמש. כאשר הטחול חזק הוא מפיק מקסימום אנרגיה מהאוכל בעוד כאשר הטחול חלש הוא מפיק אנרגיה באופן חלקי מהאוכל. החלק ממנו אינו מצליח להפיק אנרגיה הופך לתוצר לוואי המכונה ברפואה הסינית ליחה, מה שמוכר לנו כשומן.

מאת: דר' רויטל שבי

מה פוגע בטחול?

תזונה לא נכונה – מוצרי חלב פרה, סוכר לבן, ממתקים, שוקולד, קמח לבן, מזונות שומניים ושמנים, מזון מעובד, חומרים משמרים וצבעי מאכל.
הרגלי אכילה לא טובים – ארוחות לא מסודרות, ארוחות כבדות , אכילה בשעות לילה מאוחרות, עודף אכילה ועוד.
רגשות שליליים – רגשות שליליים מחלישים את הגוף וגורמים למחלות. רגשות דוגמת דאגה , כעס, פחד אינם בריאים למערכת כולה ומביאים לכך שמערכת העיכול תפעל פחות טוב. בגוף שתי מערכות עצביות מקבילות שאינן יכולות לעבוד יחדיו – המערכת הפרה סימפתטית האחראית על העיכול והמערכת הסימפתטית האחראית על סטרס. לפיכך סטרס גורם לעיכול לא טוב. בהקשר זה, לא מומלץ לאכול בזמן קריאת עיתון או צפייה בחדשות , דבר העלול לעורר לעיתים מתח.
עודף או חוסר פעילות – עודף פעילות כמו עבודה מרובת שעות, חוסר מנוחה ולחץ מתמשך תפגע בטחול. לעומת זאת גם שינה מרובה, חוסר תנועתיות ופעילות גופנית גם הן תפגענה בטחול – כאשר הגוף אינו בתנועה הוא הופך לפסיבי ומצטברת ליחה המביאה להאטה בפעילות מערכת העיכול.

תזונה סינית – טיפול להרזיה באמצעות הרפואה הסינית

הטיפול כולל שני שלבים – אבחון הבעיה והטיפול המעשי באמצעות שיטת הדיקור הסיני.

אבחון הגורמים להשמנה לפי הרפואה הסינית:

יציאות– תדירות היציאות צריכה להיות יום – יומית. באם קיימת עצירות יש לטפל בה קודם.
בלוטת התריס – פעילות לא מאוזנת של הבלוטה קשורה לחילוף החומרים בגוף, וכדי להוריד במשקל יש לטפל במחלה הקשורה לבלוטת התריס בכדי לרדת במשקל.
עודף תיאבון – ברפואה הסינית מקשרים זאת לחום בקיבה – לכן יש לטפל בקיבה כדי להביא להפחתת התיאבון.
חשק למתוק – באם קיים חשק כזה תמידי או שלאחר האוכל, הדבר מראה על פגיעה בטחול ולכך קיימת שיטת דיקור מיוחדת.
בצקות – בעייתיות שכזו דורשת בדיקה וחיזוק של הכליות בדיקור וע"י חימום.

דיאטה סינית – טיפול באמצעות דיקור סיני

טיפול זה מומלץ ויעיל בכדי לרזות ונעשה בנקודות שונות בגוף. בסופו מושארות מחטים באוזניים בעזרת מדבקות קטנות להעצמת הצלחת הטיפול. התדירות המומלצת לשם הרזיה היא של כפעמיים בשבוע.

קיימות שיטות נוספות הנלוות לדיקור באם המטופל אינו יורד במשקל:

שיטת האלקטרו אקופונקטורה – בעזרת חיבור מחטים למכשיר המייצר מתח חשמלי ניתן להסיר עודפי שומן באזורים נקודתיים כמו ירכיים, בטן וישבן ואף לחזק את השרירים על ידי הגדלת המסה שלהם.
עיסוי מיוחד ושימוש בכוסות רוח – בעזרת שיטה זו ניתן לפורר ולהמיס גושי שומן.
צמחי מרפא – כאלו שיחזקו את הטחול וניתנים רק לאחר אבחנה מסודרת של מטפל. יש להיזהר ממוצרים טבעיים בהם השוק מוצף המפורסמים בעיתון או כאלו הניתן לרכוש בבית טבע – שכן מה שמתאים לאחד עלול להזיק לשני.

שמירה על גוף ונפש בריאים במהלך תהליך ההרזיה

הצלחת הטיפול תלויה גם במטופל ובאופן בו הוא שומר על עצמו ועל גופו.

במהלך הטיפול חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ועל פעילות גופנית כמו הליכה, שחייה, ריצה או יוגה. דיאטת "רצח" אינה בריאה וגם אם תגרום לירידה במשקל היא תזיק בטווח הארוך, שכן היא תפגע בטחול ובאיברים פנימיים נוספים, מה שיביא לאחר מכן לבעיות גופניות נוספות ועלייה במשקל. לאחר פגיעה כזו באיברים הם ייחלשו והדבר יקשה על ירידה נוספת במשקל.

אדם שירד במשקל כשגופו בריא , המאמץ הרגלי תזונה נכונים לאורך זמן לא יעלה שוב במשקל.

כמו כן, מומלץ גם לאחר ההרזיה לעשות מספר טיפולי תחזוקה בכדי לשמר את הגוף במצבו הטוב.

אין תגובות עדיין

הוספת תגובה