5 שאלות-תשובות – טיפול ברפואה הסינית


26 ביולי 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

לפניכם 5 שאלות ותשובות שליקטתי לאחרונה מהאינטרנט בנושא בעיות רפואיות וטיפול בהן על ידי הרפואה הסינית. נוכחתי לדעת כי בקרב הגולשים ניכר כי הם מודעים לסגולותיה של הרפואה הסינית, אך לא תמיד מבינים ויודעים כיצד היא באמת יכולה לעזור לבעיות כאלה ואחרות. על פי מגוון השאלות והתשובות תוכלו להיווכח כי הרפואה הסינית יכולה לתת מענה לבעיות רפואיות רבות ומגוונות. והרי מספר שאלות-תשובות לפניכם:

טיפול בעצירות קשה בעזרת הרפואה הסינית – לתת לגוף לתקן את עצמו

ש: מה מומלץ לסייע לטיפול בעצירות? לקחתי אסידופולוס, שתיתי שמן זית כל בוקר ולקחתי גם זרעי פשתן בלילה ושום דבר לא ממש הצליח לעזור לי על בסיס קבוע. מה לעשות?

ת: הרפואה הסינית מטפלת בבעית העצירות מהשורש ולא על ידי עזרים חיצוניים כמו משלשלים למיניהם. גורמים לגוף לתקן את עצמו על ידי חיזוק העיכול כדי לגרום למעיים לחזור ולתפקד באופן נורמלי. בד"כ נוהגים לתת צמחים מחזקים הנקראים צ'י ודם, המוסיפים נוזלים למעיים. מבחינה תזונתית, מומלץ שלא לאכול בצקים ובמקום ירקות חיים יש לסייע לעיכול באכילת ירקות מבושלים. בדרך זו אנו מקלים על מערכת העיכול ומשתמשים באנרגיה של הגוף כדי לתקן את הבעיה של המעיים ולא כדי לעכל את האוכל. דבר נוסף שכדאי להקפיד עליו הוא אכילת חלבון קל (כמו דג לבן והודו) שקל יותר לעיכול, נשאר במעיים פחות זמן ודורש פחות אנרגיה לעומת עוף צלוי ובשר בקר.

אופן חליטת תה ירוק למיצוי מירבי של סגולותיו הרפואיות

ש: שלום , קראתי הרבה על התה ירוק וממה שהבנתי מהאינטרנט , יש שתי גרסאות של איך להכין את התה הירוק. האחת זה עם מים רותחים למשך 3-5 דקות והשניה זה עם מים חמים בערך 80-90 מעלות.מהי הדרך הנכונה בכדי להנות מסגולותיו הרפואיות? תודה מראש .

ת: ישנם המון סוגים של תה ירוק ולכל זן יש דרך מומלצת לחליטה.
ברפואה הסינית אנו חולטים את הצמחים כמה שעות, אבל מכיוון שתה ירוק הוא כבר מעובד ומדובר רק בעלים אז לא צריך לחלוט אותו ליותר מ3-5 דקות. יש להביא לרתיחה ואז להנמיך את האש לכמה דקות. יתכן שיש זנים מיוחדים שהם יותר עדינים וזו אולי הסיבה שאותם לא מביאים לרתיחה , אבל את התה הירוק הרגיל אפשר בהחלט להרתיח ולבשל לכמה דקות.

טיפול בכאב בנרתיק בעזרת הרפואה הסינית

ש: אני בת 34 וסובלת כבר חצי שנה מכאב עיצבי בנרתיק , זה גם מקרין לי לפנים ולכפות רגליים . הייתי אצל פרופסור והוא איבחן תסמונת וולוודיניה . אני מרגישה מעין שריפה לא כאב באופן קבוע , זה לא מפריע לקיום יחסי מין . הרופא המליץ על כדורים אלטרולט 10 מ"ג שאני מאוד מפחדת מתופעות לווי שלהם ועל פיזיותרפיה של ריצפת האגן . בינתיים ניסיתי את הפיזיותרפיה שזה כיווצים של האיזור וניסיתי את הכדור שהוא המליץ וזה עשה לי תופעות לווי קשות. רציתי לשאול האם טיפול בדיקור סיני יכול לעזור ? ועוד שאלה התסמונת הזאת זה לכל החיים או שזה נחלש עם הזמן ואפשר לרפא את זה ? אני מאוד סובלת אני אמא ל 2 ילדים ואני לא מתפקדת מתחושת השריפה הזאת .

ת: הכאבים בנרתיק הם כתוצאה מאש באגן. תלוי איפה זה מקרין: ברגליים (איזה ערוצים הכאב עובר-למשל בירך החיצונית זה אומר שצריך לנקות כיס מרה וכבד ובירך הפנימית צריך לנקות קיבה וכבד וכו') או בכפות רגליים השורפות (מצביע על עודף חום/אש בכל האיברים הפנימיים).
הטיפול ברפואה הסינית לבעיה הזו הוא מאוד יעיל. אנו מאזנים את האיברים הנגועים ומוציאים חום ולחות מהגוף. הטיפול אורך כחודשיים- תוך שבועיים עד חודש זהו בעצם תהליך הניקוי שבו לאט לאט ניכר שיפור בהרגשה ולמעשה אנו ממשיכים לטפל עד שכל הסימפטומים עוברים לחלוטין. הטיפול בטוח לחלוטין וללא תופעות לוואי. השיפור הוא הדרגתי ובד"כ תוך חודשיים התהליך מסתיים.

טיפול בסוכרת 1 באמצעות רפואה סינית כטיפול תומך

ש: קראתי רבות על רפואה סינית ויש כמה חברים שהמליצו לי עליה בנוסף לטיפול הרגיל לסוכרת 1. הינני מאוזנת עם אינסולין לנטוס ואפידרה. מה שמעניין אותי יכול להיות שהמטפל אותו אבחר יגיד לי להפסיק?

ת: בסוכרת 1 הגוף לא מייצר אינסולין והטיפול ברפואה הסינית הוא טיפול תומך בלבד. אין אופציה להפסיק את הטיפול המערבי. האופציה היחידה היא לשלב דיקור צמחים ותזונה לתוצאות מקסימליות ולהתאים את התרופות שלך על פי רמת הסוכר בדם. אבל בשום אופן אין דרך לרפא סוכרת 1 – הטיפול ברפואה הסינית יכול לעזור ברוב המקרים.

טיפול ואבחון בעיות ואגינליות באמצעות הרפואה הסינית

ש: אני בת 41.סובלת מדלקת כרונית של הרחם.זה מתבטא בצריבה,הפרשות מרובות בצבע שקוף,כ אב בבטן התחתונה,כאב בשפתיים שלא מאפשר ללבוש מכנס צמוד.יש לציין שרוב הזמן אני במצב של דלקת ולא במצב נורמלי.טופלתי באנטיביוטיקה דרך הפה ובנרות אגיסטן ובנרות פלאג'יל.יש לציין שכשיש דלקת לפעמים גם יש הפרשה דמית ללא קשר למחזור.האם לרפואה הסינית יש מענה לבעיה הנ"ל?

ת: הפרשות ואגינליות הם בהחלט משהו שניתן לטפל בו ברפואה הסינית. הצריבה היא עודף חום של הרחם ו/או כבד ו/או מעיים (צריך לבדוק על פי תשאול,אבחון דופק ואבחון לשון) וההפרשה השקופה קשורה ישירות לטחול ,קיבה ויתכן שגם לכליות (תלוי כמה זמן את סובלת מהבעיה). הטיפול הוא על פי האבחנה הסינית ובהחלט ייתכנו שינויים בתזונה. הדיקור והצמחים עוזרים לאיזון האיברים. לכל בעיה כרונית הטיפול אורך בממוצע חודשיים.