איך שימוש ברפואה הסינית יכול להגביר את הסיכוי לפריון


16 ביוני 2010 | מאת: דר' (D.O.M) רויטל שבי

בשנים האחרונות ניכרת עליה (כ- 15%) בבעיות פיריון המסווגות על פי הרפואה המערבית שלא ניתן לזהות את הסיבות לקיומן. האישה לא מצליחה להרות, או שמתרחשות הפלות חוזרות, במיוחד בשליש הראשון להריון.ישנן סיבות רבות לכך, ורובן קשורות לאורח החיים המתוח והתובעני ולתזונה בחברה המערבית. עוד סיבה היא שימוש לאורך זמן בגלולות למניעת הריון, הגורמות לחסר דם.

מאת: ד"ר רויטל שבי

בתקופתנו נשים במערב מנסות להרות בגיל מבוגר יותר בו רמת פוריות האישה יורדת, וכשההריון לא מתרחש מיידית, מתחיל מחול שדים (לחץ עצמי וסביבתי) הפוגע ביכולת הקליטה ברחם ומכאן קצרה הדרך לקבלת טיפול הורמונלי שאינו בהכרח נחוץ.

פריון ברפואה סינית

הרפואה המערבית מתבססת על מדידה כמותית של חומרים ואילו הרפואה הסינית מודדת גם תהליכים של השתנות אנרגטית. דבר זה מאפשר למטפל ב רפואה סינית לראות את האדם כמכלול של גוף ונפש יחד ולתת את הדעת בטיפול לשניהם.

למרות הבדלי הגישות, המטפל ב רפואה סינית לוקח בחשבון את האנרגטיקה של הורמונים הניתנים בטיפולי פיריון ותגובת הגוף אליהם. כך, המטפל ברפואה סינית מכוון את הטיפול כשהשפעת ההורמונים נלקחת בחשבון ומנוצלת בצורה טובה יותר ומשפרת את סיכויי הקליטה וההשתרשות של העובר, וממתנת את תופעות הלוואי שלהן.

האישה ברפואה סינית נתפסת כמערכת ייחודית, כך ששתי נשים המגיעות עם אותה אבחנה מערבית עשויות לקבל אבחנות סיניות שונות ולכן הטיפול הוא אישי וטוב יותר.

הגברת הפריון בעזרת הרפואה הסינית

הורדת מתחים

    הדרך להתעברות לעיתים רצופה מכשולים נפשיים העלולים לפגום בסיכויי ההפריה ובקליטת העובר, לכן דיקור וצמחי מרפא הינם כלי מצוין לטיפול במצב זה. נמצא כי סיכויי ההצלחה של הפריה חוץ גופית או הזרעה יכולים לעלות אם משולבת טכניקה מפחיתה מתחים במהלך קורס הטיפולים.

    הפחתת תופעות הלוואי בזמן לקיחת הורמונים

      דיקור יכול להפחית באופן משמעותי את תופעות הלוואי של הצטברות נוזלים ורעלים שנוצרים כתוצאה מלקיחה ההורמונים בתהליכי ההפריה. מניסיוני האישי נשים עוברות מספר לא מועט של הזרעות והפריות בהן הן מזריקות לעצמן הורמונים. בתקופה זו הן מדווחות על נפיחות בטן תחתונה, נפיחות בשד, גלי חום, כאבי ראש, בחילות, שינויי מצבי רוח, פריחות ועוד. לעיתים לאחר כישלון הפריה אחד עומדת הברירה להמשיך בקורס טיפולים נוסף שבו נלקחים שוב הורמונים עם סכנה של תופעות לוואי נוספות. הגוף קורס תחת הנטל וכאן נכנס תפקידה של הרפואה המשלימה העוזרת בהתמודדות מול חומרים כימיים אלו. דיקור יכול לשפר את הצטברות הנוזלים כתוצאת מהזרקת גונל-F, פרגונל, מונוגון ולהפחית את עליית המשקל.

      עיבוי רירית רחם

        דיקור וצמחי מרפא סינים יכולים לשפר ולעבות את רירית הרחם. רופאי פריון משתמשים באיקקלומין העלול ליצור תגובה לא רצויה של רירית דקה. נשים דיווחו על שיפור במצב הרירית כאשר שילבו את טיפולי IVF עם צמחים ודיקור.

        שיפור איכות הביצית וכמות הזקיקים

          שילוב רפואה סינית במהלך טיפולי פוריות יכול לשפר את יכולת השחלה לייצר כמות זקיקים רבה יותר. איכות הזקיקים גם היא שתפרת והופכת טובה יותר. הטיפול מתבצע לרוב בשילוב תה צמחים סינים שמוכן ספציפית לאישה ונלקח במהלך הזרקת ההורמונים.

          חימום הרחם

            הרחם הינו אינקובטור טבעי שחייב לשמור על טמפרטורה טובה כדי שההפריה תשמר. נשים רבות לוקחות הורמונים, מפתחות נוזלים בבטן תחתונה עלולות לסבול ממה שנקרא "רחם קר". כמו כן עוד לפני תהליכי הפריון, בזמן תשאול המטפל הסיני ינסה לדלות מיידע אודות הסיכויים למצוא "רחם קר"- פתולוגיה שיכולה להסביר את אחת מהסיבות לבעיית ההשרשה.

            מניעת הפלות חוזרות

              נשים לעיתים הורות אך בחודשיים הראשונים מסיבה לא תמיד ידועה מתרחשת הפלה. רפואה סינית מאמינה כי רחם קרה, חולשת צ'י ודם לא מספקים לעובר הזנה ותנאים להישאר ברחם ולכן הוא "נופל". לרחם צרכים מיוחדים לשמר את העובר בתוכה. בטיפול ע"י דיקור וצמחי מרפא אנו מנסים להחזיר את יכולת הרחם להחזיק את ההריון.

              אין תגובות עדיין

              הוספת תגובה